ואז היא צרחה סטטיק יהודי

מה קרה לזמר סטטיק כשהתברר לו שאולי הוא בכלל לא יהודי, ולמה זה הוביל אותו עד כדי אשפוז בבית החולים?

ואז היא צרחה סטטיק יהודי

אוהד אטינגר

 

הוא הגיע לבית החולים כשהוא סובל מחולשה כללית, סחרחורת וחוסר איזון. הרופאים הובהלו אליו, ביצעו את כל הבדיקות הנדרשות ולבסוף קבעו: מדובר בתגובה טבעית של הגוף לסערה נפשית אדירה שטלטלה אותו לאחר שכל עולמו התמוטט למשך זמן קצר.

אחרי שקיבל קצת נוזלים ותרופות הרגעה, סטטיק, זמר הפופ המפורסם, התחזק והתאושש, והרופאים שחררו אותו לביתו, כשהם מורים לו להקפיד על מנוחה הגונה לפני שהוא חוזר לשגרת חייו.

אז מה בעצם קרה לו, לזמר הצעיר, ומדוע חרב עליו עולמו לזמן קצר.

מתברר שסטטיק הוא בן מאומץ במשפחתו. את זה הוא יודע כבר שנים רבות וזה לא היה סוד עבורו.

בתקופה האחרונה הוא נערך לקראת נישואיו המתקרבים, וכשניגש להירשם ברבנות והחלו לשאול שאלות על מוצאו, התברר לו שיש סיכוי שהוא בכלל לא יהודי. אולי הוא נולד  לאמא גויה לפני שנמסר לאימוץ?

אגב, בכאלו מקרים ההלכה נותנת פתרון, אפשר להתגייר. ילד שגדל כיהודי יכול לעבור תהליך גיור בקלות רבה, ובלי מאמץ מיוחד בשונה ממי שבא 'מבחוץ' מעם אחר ורוצה להצטרף לעם היהודי שצריך לעבור תהליך הלכתי מורכב יותר של סינון מתחזים ובירור רצונו האמיתי של המתגייר.

לאחר בירור קצר התברר שסטטיק אכן יהודי מבטן ומלידה, ואין שום חשש בעניין, אבל בזמן הקצר שעבר מאז שהועלתה השאלה ועד שנמצאה התשובה, הוא הרגיש שכל עולמו נחרב עליו.

 

מאוחר יותר תיאר סטטיק את אשר חווה בפוסט שפרסם: "עכשיו אמרו לי משהו שמטלטל את החיים עצמם. אני מאוד מקווה שזו טעות של הרגע, אחרת באמת שיהיה פה בלגן", כתב מתוך סערת הרגשות הגדולה שפקדה אותו.

אחרי שהתבררה יהדותו והוסר הספק, פתח סטטיק את סגור לבו ושיתף את העוקבים שלו בטלטלה האדירה שחווה: "רואים את המגן דוד הזה? זה התכשיט שתמיד עלי. כשאני מוריד את כל התכשיטים שאתם רואים, אותו אני לא מוריד. וזה מאז שקיבלתי אותו, בסוף כיתה י"ב מאימא שלי; זוכר איך נכנסנו יחד לחנות בקניון חיפה ורכשנו אותו. גם לאחי יש כזה, מסיום י"ב שלו. אתם יודעים… מעין מסורת".

"הוא מאוד חשוב לי, כי זה מאימא ובגלל מה שהוא מסמל. גדלתי מאוד קרוב לדת. ימי כיפור בבית כנסת, כל החגים, עליתי לתורה בבר מצווה וקידוש אנחנו עושים יחד עד היום. טוב, אולי הקורונה קצת הרסה את זה, אבל הבנתם. הכל רגיל עד כאן".

"אתמול שמעתי מילים שלא שמעתי בחיי, בפעם הראשונה. הנושא שהכי כואב לי וקשה לי בעולם, נחשף מתחת לאדמה, עמוק עמוק איפה שקברתי אותו בליבי. נושא כל כך רגיש וכואב, שאני כבר מבחוץ אדיש אליו כמערכת הגנה. כן, נכון, האימוץ. פתאום נהיה אישיו לקראת החתונה".

"פתאום היהדות הזו שלי, הזהות שלי, הייתה מוטלת בספק. אתם לא מבינים כמה משפיל וכואב לדעת שאולי כל מה שגדלת עליו לא נכון. אולי כל מה שאתה יודע הוא אשליה. ראיתי שחור. ראיתי כל כך שחור, שלא היה אכפת לי יותר כלום.

"למזלי, הודות למאמצים מרובים בעיקר של המנהלים שלי, חפירות ארכיאולוגיות באמת, חזרה לי הנשימה. חזרה לי הנשמה. רשמית, יהודי לכל דבר. אם אי פעם בחיי הייתי קרוב להתקף לב – זו היתה הפעם הזו".

סטטיק סיים את דבריו וכתב: "תודה לכל מי שדאג לי, לא יכולתי לענות או לשתף מהבושה, מהכאב. תאריך חדש יקבע לחתונה. החיים ימשיכו כסדרם. למזלי, אני אותו אני שחשבתי שאני, אותו אני שאתם מכירים".

 

**

ברחבי הרשת היו כמה גולשים שתהו מדוע הרגיש סטטיק זעזוע גדול כל כך. הרי הוא ממילא אינו אדם דתי שמקפיד על כל המצוות, למה באמת כל כך חשוב לו לדעת שהוא נולד לאמא יהודיה?

 

יש לזה הסברים פסיכולוגיים למכביר לגבי תחושת השייכות והרגשת הזהות של האדם, אבל יש כאן גם הסבר רוחני ועמוק יותר: 'הנקודה היהודית' שלו.

כבר לימדו אותנו חכמי הדורות, שלכל יהודי יש 'נקודה יהודית'. מקום קטן בלב שלו, שבו הוא יהודי זך וטהור, צדיק וקדוש. יהודי! המקום הקטן הזה, הנקודה הפצפונת הזאת, אינה נפגעת משום דבר, הוא לא מתלכלכת לעולם בחטאים ובעבירות. לא משנה מה יעשה היהודי, אם יחלל שבת ויאכל ביום הכיפורים חלילה וחס, אפילו אם שפוך דמים חלילה וחלילה וינהג בצורה הכי הכי רחוקה מ'להיות יהודי', עדיין תישאר אותה נקודה קטנטונת נקייה, טהורה, זכה מכל שמץ של חטא ועוון.

והנקודה הזאת, היא נקודת המוצא שלנו לכל מסע של חזרה בתשובה ושיפור המעשים.

 

כשאנחנו רוצים להתחזק, אנחנו פשוט מרחיבים את הנקודה הקיימת, מפנים לה מקום נוסף בלב, נותנים לה לגדול, משקים אותה ומטפחים אותה, עד שהלב כולו הופך להיות זך וטהור.

הנקודה הזאת הקטנטנה, היא התקווה של כל יהודי באשר הוא, אף פעם לא מאוחר מדי, אף פעם לא הלכת רחוק מדי, תמיד אתה יכול לחזור ולא משנה מה עשית וכמה חטאת חלילה וחס. כי הנקודה הזאת היא כמו מגנט שמושך אותך בחזרה לדרך הישרה והטובה.

כשאמרו לסטטיק שאולי הוא לא יהודי, הנקודה הזאת נזעקה. היא צרחה וצעקה, "אני כאן, אני יהודי, סטטיק יהודי, אל תגידו עלי דברים נוראיים כאלו. חלילה וחס, הוא יהודי והוא יישאר יהודי כל ימי חייו, לא משנה מה הוא יעשה ומה תגידו עליו, יהודי לעולם נשאר יהודי, ואף פעם לא מאוחר מכדי להתחיל גם להתנהג כמו שיהודי אמור להתנהג…".

כי לנקודה הפנימית והנסתרת הזאת יש כוח אדיר לטלטל את נפש האדם, להשאיר תמיד את היהדות שלו במצב פעיל, כדי שברגע שהוא יחליט לחזור למוטב, האופציה הזאת תהיה פתוחה בפניו, והוא יוכל לעשות זאת בתוך רגע אחד בודד.

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.