שלומי רוצה לשמור שבת

שלומי שבת מספר על החיים שלו, ועל ההבדל העצום בין טיולים ופיקניקים לחוויה המעצימה של קיום המצוות ולימוד התורה.

יעקב לוסטיג

 

שלומי שבת נחשב לאחד האומנים הבולטים במוזיקה הישראלית. מאחוריו קריירה של עשרות שנים עם מאות שירים, בהם לא מעט להיטים של ממש. כולם יודעים ששלומי הוא זמר משכמו ומעלה, אבל מה שלא כולם יודעים ששלומי הוא איש של דת ואמונה.

"כבר תשע שנים שאני לא מופיע בשבת", הוא מספר. "הציעו לי סכומי כסף גבוהים מאוד, אבל ברוך ה' לא התפתתי לעבוד בשבת", הוא מספר בראיון.

לדבריו, בלבו מקננת שאיפה תמידית להתקדם לשמירת שבת מלאה. בשישי בערב, מתכנס שלומי עם בני משפחתו וחברים, מקדש על היין ויושב אתם לסעודת שבת: "אין כמו ההרגשה הזו של יום שישי, מנוחת הגוף והנפש. אני מאד רוצה להתחזק בשמירת השבת. אני מאמין שכשאני אקבל את 'העזר כנגדי' יהיה לי יותר קל לקיים את המצוות כהלכה".

איך התחילה ההתקרבות ליהדות? נשאל שלומי שבת והשיב: "בעולם החילוני אני ממש חש ריקנות", הוא מספר. "כל חוויה חילונית שעשיתי, נשכחה אחרי כמה רגעים, אפילו טיולים לחו"ל או פיקניק בשבת, אני ממש לא זוכר".

"אבל לעומת זאת", הוא מוסיף, "המצוות שאני עושה ומעשים טובים אני זוכר היטב. הם ממלאים לי את הנפש בתכלית. זה אחד המניעים שעוררו את ההתקרבות ליהדות".

שלומי מספר על שורשי ההתקרבות לדת: "יש לי הרבה חברים תימנים שאני יושב איתם בערבים באווירה של מנוחה עם גת ודברי תורה, תמיד יש בחבורה מי שיתן הרצאה או דרשה על תורה וערכים.

"כך לאט, לאט האוזניים שלי נחשפו לדברי הקודש. יום אחד האזנתי לקלטת של הרב אמנון יצחק. לדעתי אי אפשר להשאר אדיש כששומעים אותו הוא יכול לגרום לי לבכות או לצחוק בשניה אחת וזהו 'נדלקתי'. הפנמתי שזאת האמת היחידה והדרך הנכונה".

בסיום השיחה מסביר שלומי: "אני משתדל לאמץ את כל המצוות. מתפלל, מחפש לעשות חסד, צדקה, בורח מלשון הרע, מסית מהדרך נסיונות של היצר ומשתדל ללמוד תורה בזמני".

ומה לגבי חזרה מלאה בתשובה? "אני מאמין שהרגע שבו אחליט להתקדם משמעותית בדת, לא רחוק ממני, בינתיים התהליך מתבשל אצלי".

 

 

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.