שבת או קריירה זוהרת?

תמיר גודמן היה כוכב על בכדורסל, והתקבל לאחת הקבוצות הנחשקות בארה"ב, אך שמירת השבת היתה חשובה לו יותר מהכל.

כשאוניברסיטת מרילנד הציעה לתמיר גודמן להצטרף לנבחרת הכדורסל שלה, היה תמיר בשיא כוחו בספורט האמריקאי. בתוך שבוע אחד הוא קיבל פניות מ-700 כלי תקשורת שביקשו לראיין אותו! כולם דיברו עליו. הקבוצה של מרילנד נחשבת מקפצה בטוחה לליגת המובילות בכדורסל האמריקאי. לא בכל יום מגיע בחור יהודי, שלעולם אינו מסיר את הכפה מראשו, למעמד נחשב כל כך בספורט.

בכתבה מיוחדת שערך עליו ה'ספורטס אילוסטרייטד', הוכתר תמיר גודמן כשחקן עם עתיד מזהיר. הוא דורג כאחד מ-25 שחקני הכדורסל הטובים ביותר בארה"ב, וכונה בפי כל 'מייקל ג'ורדון היהודי'.

כשהגיע תמיר לפגישה עם בכירי אוניברסיטת מרילנד הוא חתם אתם על חוזה, תוך שהוא מסכם אתם בצורה ברורה שהוא לא ישתתף במשחקים שיתקיימו בשבת. הם מצדם הבטיחו לו ברורות כי הם לא יקיימו משחקים בשבת.

עברו מספר חודשים וגודמן לא הפסיק להפתיע ביכולותיו הגבוהות בתחום. המקצועיות שלו דוברה בפי כל. ואז בא ה'בום'. האוניברסיטה הודיעה לו שעם כל הצער והכאב, היא לא תוכל להמשיך לכבד את התחייבותה שמשחקי הכדורסל לא יתקיימו בשבת. גודמן נאלץ לבחור בין הכודרסל לבין השבת.

"היתה לך התלבטות?", שאלו אותו מאוחר יותר, "בכלל לא", השיב תמיר. "הכדורסל מאוד חשוב לי, אבל השבת חשובה יותר. אין פה מקום להתלבטות בכלל".

כשהשיב גודמן את תשובתו הנחרצת, הוכו ראשי האוניברסיטה בתדהמה. הם מעולם לא ראו דבר כזה. בחור צעיר ומוכשר, שהעתיד הקרוב צופן לו קריירה מזהירה, מוותר על הכל בגלל שהוא רוצה לשמור שבת? איך זה ייתכן???

אבל גודמן לא חיכה לשמוע את תגובתם. הוא הכריז על עזיבתו את הקבוצה, ונותר מובטל.

לא לאורך זמן הוא נותר מובטל, באוניברסיטת טאוסון הסמוכה שמעו בהתפעלות על הבחירה שעשה השחקן הצעיר, והחליטו להציע לו מקום אצלם. גם כאן הובטח לו שלא יתקיימו משחקים בשבת, ואכן ההתחייבות קוימה במלואה. עם זאת, לאחר תקופה החליט גודמן לפרוש, משום שהמאמן התנהג אליו בצורה לא מכבדת, ואפילו אנטישמית משהו.

בהמשך עלה גודמן לארץ, התגייס לצה"ל, ושיחק במספר קבוצות. הוא סבל מכמה וכמה פציעות שעיכבו מאוד את ההתקדמות שלו, ותמיד תמיד הבהיר לכל מי שרק שאל, שהוא בשום אופן לא משחק כדורסל בשבת.

"לרגע אני לא מצטער על כך שעמדתי על העקרונות הרוחניים שלי", מסכם גודמן את מסלול חייו עד כה. "הקב"ה נתן לי כשרון בתחום הכדורסל כדי שאוכל להעניק השראה לאחרים. אני יכול ללמד צעירים מהי גאווה יהודית, בטחון עצמי והידיעה שעל שבת בשום אופן לא מוותרים".

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.