מה הוא כיסוי ראש? מי צריך לכסות את ראשו ומדוע?

5 דברים שידעת או לא ידעת על כיסוי ראש

 

  • כיסוי הראש מהווה סממן דתי בולט ביהדות, כשהגברים חובשים כיפה והנשים מכסות את שער ראשן במטפחת או בכובע.
  • על אף שגברים וגם נשים צריכים לכסות את ראשם, הסיבות לכיסוי הראש שונות, וגם ההלכות משתנות בין גברים ונשים, כשגברים חובשים כיפה גם בילדותם, החל מגיל 3, ואילו נשים מכסות את ראשן רק מעת חתונתן, בלי קשר לגיל בו הן מתחתנות.
  • חבישת הכיפה על ידי הגברים מטרתה להזכיר לנו שתמיד יש מישהו מעלינו שמתבונן בנו ועוקב אחר ההתנהגות שלנו. כך אנו מחזקים את ה'יראת שמים' שקרבנו, וגם מצהירים בד בבד על כך שאנו מאמינים בבורא העולם, ומרגישים מחויבים לקיים את מצוותיו.
  • כיסוי הראש אצל נשים הנו חלק מהצורך בצניעות. אומנם הצניעות נוהגת בנשים כבר מגיל ילדות, והן צריכות ללבוש בגדים צנועים, אך כיסוי הראש הנו רק לנשים נשואות שצריכות להתנהג בצניעות יתירה, ובמקביל מהוה גם מעין הצהרה על כך שהן נשואות, בדומה לטבעת הנישואין שנוהגות נשים רבות לענוד כדי להצהיר על כך שהן נשואות, ולא פנויות לייצר קשרים עם אנשים אחרים.
  • הכיפה, וכך גם המטפחת, יכולה להיות מכל סוג של בד, אריג או חומר אחר. אין הבדל הלכתי בין כיפה שחורה לכחולה, כיפת בד או כיפה סרוגה, כמו גם כיפת קרטון או כובע שמש המכסה את הראש. כל הכיסויים כשרים, ובלבד שנחבוש אותם מתוך מחויבות לקיום מצוות הבורא, ורצון לקיים את רצונו בכל עת.

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.