חמישה דברים שכדאי לדעת על חג הסוכות ומצוות השמחה

חג הסוכות הוא חג של שמחה, שרים רוקדים, סועדים סעודות משפחתיות שותים יין ואוכלים בשר – בואו נדבר על זה קצת.

חג הסוכות הוא חג של שמחה, שרים רוקדים, סועדים סעודות משפחתיות שותים יין ואוכלים בשר – בואו נדבר על זה קצת.

 

  • מצווה גדולה לשמוח בחג הסוכות, וחייב כל אדם לשמח בחג גם את אשתו, בניו, בנותיו וגם אנשים מסכנים ואומללים בסביבתו, שאין מי שישמח אותם. חכמי התלמוד כבר לימדו אותנו שאת האשה צריך לשמח עם בגדים, תכשיטים או כלים נאים שקונים לה במתנה, את הילדים בממתקים וצעצועים ואת עצמנו צריך לשמח במה שמשמח אותנו. כמו כן מצווה לאכול בשר ולשתות יין בחג הסוכות כי הבשר והיין משמחים את האדם.

 

  • ישנם פוסקי הלכה הסבורים שבבשר אין כיום מצווה, כי המצוה לאכול בשר נאמרה רק על בשר הקרבנות שהקריבו בבית המקדש. עם זאת, שתיית יין היא מצווה לפי כל הדעות, ויש פוסקי הלכה שכתבו שמי שאינו אוהב את טעם היין, יכול לקיים את המצווה בשתיית מיץ ענבים.

 

  • המצווה נוהגת בכל יום מימי החג וגם בימי חול המועד סוכות. לכן כדאי להשתדל לאכול את ארוחות הצהרים בימי חול המועד מסביב לשולחן המשפחתי, לשתות כוס יין או מיץ ענבים למי שאינו אוהב את טעם היין ולהשתדל לאכול בשר.

 

  • בזמן שבית המקדש היה קיים, היו מנסכים בכל יום מימי הסוכות מים על גבי המזבח. את המים היו שואבים ממעיין השילוח ולאחר מכן מעלים אותם בשמחה וריקודים לבית המקדש, והיו רוקדים ושמחים כל הלילה עד שניסכו את המים על המזבח בשעות הבוקר. לזכר שמחה זו אנו חוגגים גם כיום את 'שמחת בית השואבה'.

 

  • צדיקי הדורות אומרים שמי ששמח בחג הסוכות, זוכה לשמוח כל השנה, ודרשו זאת על הפסוק "ושמחת בחגך – והיית אך שמח" – אם תמשח בחג הסוכות, תהיה אך שמח כל השנה ולא תדע צער בעזרת ה'.

 

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.