"ואז מגיע החלק הכי יפה בכל הסיפור הזה, מה שנקרא 'טוויסט בעלילה'"

סיפור אמיתי על חוויה סוערת ומאכזבת שחוותה משפחת ש. מבני ברק עם בדיקה שגויה בקורונה

"ואז מגיע החלק הכי יפה בכל הסיפור הזה, מה שנקרא 'טוויסט בעלילה'"

אוהד אטינגר

 

הרב יעקב ש. מתמודד בשנה האחרונה עם אתגר לא פשוט בכלל. ובכל זאת, כך לדבריו, הוא רואה את ההשגחה הפרטית המלווה אותו בכל צעד ושעל.

"זה ממש כמו שכתוב בשיר השירים", הוא אומר, "מציץ מן החלונות ומשגיח מן החרכים". הקדוש ברוך נתן לנו ניסיון גדול, עם הולדתה של בתנו הקטנה, ילדה חמודה שסובלת מבעיה רפואית מורכבת מאוד.

"כמובן שצריך הרבה כח ואמונה, וגם הרבה מאוד עזרה מהמשפחה והחברים כדי לעבור בשלום תקופה כזאת. זה אשפוזים ממושכים, חוסר ודאות, דאגה רבה, והרבה אכזבות לכל אורך הדרך.

"אבל ברוך ה', הקדוש ברוך הוא הקדים רפואה למכה ועטף אותנו במשפחה תומכת ובחברה שממש מחבקת אותנו ומסייעת לנו רבות.

"והנה, מתוך כל הקושי והאתגרים הרבים שכלולים בתוך האתגר הענק הזה, אנחנו רואים בכל פעם השגחה פרטית מופלאה כשהקב"ה מציץ מן החלונות כביכול ושולח לנו את עזרתו… אנו מודים ומהללים לקב"ה על כל הטובות שגמל עמנו בתפילה שיוסיף לגמול עמנו עוד כהנה וכהנה מאוצר מתנת חינם".

הסיפור שבגללו פנה אבי הילדה לשוחח עמנו, התחולל בשבוע שעבר, וקיפל בתוכו דרמה ענקית מלאת תקוות ואכזבות, וגם לא מעט דמעות היו שם. אבל אחרי הכל, הרים הרב יעקב את עיניו לשמים ואמר 'תודה' מעומק לבו, על החסד המופלא שגמל עמו הקב"ה כפי שתקראו בשורות הבאות.

"אחד מסימני התקופה", הוא אומר, "זה הצורך לוודא לפני כל טיפול רפואי אם אתה חיובי או שלילי…

"בימים כתיקונם החיובי הוא דבר רצוי והשלילי זה משהו שאנחנו מנסים להרחיק מאתנו כמטחווי קשת, אבל במקרה של מחלת הקורונה כמובן שהשלילי הוא החיובי האמיתי ואף אחד אינו רוצה להיות חיובי חלילה.

 

ניתוח רב תחומי

 

"ובכן, הבת היקרה שלי שכאמור נולדה עם כמה וכמה בעיות רפואיות מורכבות, היתה אמורה לעבור ניתוח רציני וממושך שאמור היה לכלול שלושה רופאים מומחים, כל אחד בתחום אחר: לב, ריאות וגסטרו, ובגלל גילה הקטן והמצב המורכב, חייבים לדאוג שכל הפעולות הללו יתבצעו במקביל במסגרת אותו ניתוח כולל.

"כמובן שכל אחד מהמומחים הללו יש לו לו"ז עמוס, ולכן לקבוע ניתוח עם שלושתם ביחד זאת לא משימה פשוטה. אז חיכינו לניתוח הזה במשך תשעה חודשים, כי לקח זמן עד שהוחלט בדיוק מי ינתח, איפה לנתח, מה הן הפעולות שיש לעשות בניתוח הזה ומה צריך לדחות להמשך הדרך. בקיצור, זה לקח זמן ולא מעט כוחות נפש, עד שלבסוף קבעו תור והצליחו לשבץ את כל שלושת המומחים ואנשי הצוות שלהם לאותו היום באותו חדר הניתוח.

"כשהתקרב מועד הניתוח, הסבירו לי שאני חייב לבצע בדיקת קורונה, כדי שיהיה אפשר לנתח את הילדה. בבית החולים שבו היה אמור הניתוח להתבצע, ביקשו שאגיע עם הילדה יומיים לפני הניתוח לבצע את הבדיקה, לאחר מכן אשוב אתה הביתה, ולמחרת אחזור שוב לאשפוז של לילה לפני הניתוח כשהיא צריכה להיות בצום ותחת מעקב.

"הסברתי להם שבגלל המצב הרפואי המורכב והמכשור שהילדה מחוברת אליו זה לא כזה פשוט להגיע אתה לבית חולים, זה לא משהו שאפשר לעשות באוטובוס ואפילו לא במונית רגילה. התחננתי על נפשי והם הסכימו שנעשה את הבדיקה בקופת החולים.

"כל כך שמחתי, ואכן בקופת החולים ביצעו את הבדיקה אבל כעבור יממה מגיעה התוצאה המאכזבת… הילדה חיובית לקורונה.

"עכשיו תבינו, זו לא ילדה שהולכת לגן. המצב שלה כל כך מורכב שאנחנו שומרים עליה כמו אתרוג. היא לא יוצאת מהבית אף פעם, וכל בני המשפחה מסוגרים ולא יוצאים בלי לחבוש מסכה וכפפות, תוך שמירת מרחק והימנעות משהייה במקומות סגורים עם אנשים אחרים.

"איך היא נדבקה? אוי ואבוי!

"בבית החולים שמעו את התוצאה ואמרו לנו שהם לא סומכים על הבדיקה של קופת החולים. הם רוצים לבדוק גם בעצמם.

"הפעם כבר לא התפנקתי, שכרנו טנדר ויצאנו לירושלים עם הילדה כדי לבדוק אותה לקורונה. ואכן עשו שם בדיקה ובתוך זמן קצר הגיעה התוצאה השלילית… לא קורונה ולא שום וירוס.

"אבל יש בעיה. הילדה מוגדרת במשרד הבריאות כחולת קורונה. אי אפשר לבצע לה ניתוח למרות שבבית החולים יודעים שאין לה קורונה. חייבים לעשות בדיקה נוספת, אבל בקופת החולים לא מוכנים כי הנוהל אומר שצריך להמתין לפחות עשרה ימים לפני בדיקה שנייה.

המערכת המסורבלת בעולם

 

"וכאן מתחיל מסע ענק של לחצים אדירים, עיתונאים, חברי כנסת, עסקנים רפואיים, למי לא פניתי. עם כולם דיברתי וניסיתי להניע משהו.

"מועד הניתוח מתקרב, והנה התקבל אישור לעשות בדיקה נוספת בקופת החולים, הם אפילו זירזו את התוצאה ונתנו לי תשובה שלילית בתוך שעות. אבל הרופא מסרב להוציא מכתב שחרור ולהכריז שהילדה אינה חולת קורונה, כי… יש נוהל! והנוהל החדש קובע שאין שחרור מקורונה לפני שחלפו עשרה ימים בלי תסמינים מאז ביצוע הבדיקה החיובית.

"בשערי צדק ניסו לפנות למשרד הבריאות לשנות את הנוהל במיוחד למקרה החריג הזה. זה לא עזר ובעודי מנסה לנצח את המערכת הכי מסורבלת וכבדה בעולם, כבר מגיעה השעה שבה הילדה אמור להיות בבית החולים כדי להתכונן לניתוח.

"פתאום אני מקבל תשובה שאפשר לעשות ניתוח בתנאי שהילדה תבצע בדיקת סרולוגית ויימצא שהיא כבר החלימה מהקורונה.

"ריבונו של עולם", צעקתי, "איך תהיה תשובה שהילדה החלימה מקורונה אם היא אף פעם לא נדבקה???

"חשבתי שאני מאבד את השפיות חלילה וחס, אבל אי אפשר להיאבק במציאות הקיימת, ומועד הניתוח מתקרב, אפילו אם עכשיו יהיה אישור זה כבר מאוחר מדי אי אפשר להכין את הילדה לניתוח בזמן שנשאר והניתוח נדחה למועד אחר.

"עכשיו מתחילה מערכה חדשה. לקבוע ניתוח חדש כמה שיותר מהר. הילדה זקוקה לניתוח הזה, זה לא סתם טיפול שאפשר לדחות, החיים שלה תלויים בפעולות הרפואיות הדחופות הללו.

"בשערי צדק מבטיחים לי שברגע שהילדה תוכל לעבור ניתוח מצד משרד הבריאות והנהלים הרפואיים, הם לא יעכבו אותו ויעשו כל מה שצריך כדי לקבוע ניתוח בהקדם.

"זאת הקלה מסוימת, אבל מצד שני יש לי כבר בעיה חדשה. אם הילדה תעבור ניתוח בשבוע הבא… היא תהיה מאושפזת בראש השנה, ואם בעוד שבועיים, היא תהיה מאושפזת ביום כיפור, או בסוכות, או בשמחת תורה, או גם וגם וגם. אי אפשר לדעת…

"כל הבית שלנו התהפך מאז שהיא נולדה. היינו מאושפזים כל כך הרבה פעמים, בשבתות וחגים. יש לנו עוד ילדים. לא מגיע להם אבא ואמא בחגים? לנו ההורים לא מגיע לשבת בסוכה שלנו בנחת במקום להתגלגל על יד מיטת אשפוז בבית החולים בעיצומו של החג???

"אבל מה לעשות. יש נהלים, וצריך לעבור בדיקות, ולפעמים מתקבלות תוצאות לא נכונות לבדיקה והניתוח מתבטל ונדחה למועד אחר… אפשר להתווכח עם המציאות???

 

תפנית בלתי צפויה

 

"ואז מגיע החלק הכי יפה בכל הסיפור הזה, מה שנקרא 'טוויסט בעלילה'", מספר לנו ר' יעקב בהתרגשות…

"ביום חמישי בערב, שעות לאחר שהניתוח כבר אמור היה להסתיים, מתקשר אלי הרופא מבית החולים, שמלווה אותנו לכל אורך התקופה, רופא נהדר עם לב חם שמאוד מאוד משתדל לעזור ולהקל עד כמה שאפשר.

"תשמע ידידי", הוא אומר לי, "אני רוצה לומר לך שהקדוש ברוך הוא דאג לכם…".

"מה??  על מה אתה מדבר?" שאלתי, "ברור שהקב"ה דואג לנו אבל מה גורם לך לומר לי את זה בדיוק עכשיו, ביום שבו הניתוח שחייה של בתי תלויים בו, התבטל בגלל תוצאה שגויה לבדיקת קורונה…?

"אם היית יודע מה קרה היום בבית החולים לא היית מתפלא", אומר לי הרופא, "היום בבוקר אירעה הפסקת חשמל בקומה של חדרי הניתוח שבה אמורה היתה הבת שלך להיות מנותחת. בעקבות התקלה היו צריכים לעשות תיקונים לא צפויים ובגלל שמדובר במכשור עדין כל כך לא לקחו סיכונים, ופשוט ביטלו את כל הניתוחים למשך שעות ארוכות.

"הבת שלך בכל מקרה לא היתה עוברת את הניתוח במועד שנקבע. בדיקת הקורונה החיובית שנעשתה לה חסכה לך את האשפוז של יום קודם, את ההכנות הנרגשות לקראת הניתוח המורכב, ואת האכזבה המרה והנוראה של ביטול הניתוח ברגע האחרון אחרי שהילדה כבר היתה בצום וקיבלה את כל התרופות והתכשירים שעליה לקבל לפני הניתוח".

"הסיפור עוד לא נגמר", אומר הרב ש. "ביום ראשון קיבלתי הודעה רשמית של קופת החולים, שמאשרת לי במסמך כתוב וחתום, שהילדה מעולם לא היתה חולה קורונה, והתוצאה החיובית שהתקבלה אחרי הבדיקה הראשונה מקורה בטעות!

"בעיקרון הייתי אמור להיות מאוד מתוסכל מסיפור כזאת. אבל אחרי שכבר שמעתי מהרופא ממה הצילה אותי הבדיקה השגויה הזאת, פשוט הרמתי עיניים לשמים ואמרתי לקב"ה, תודה אבא. תודה על כל מה שעשית למעני, ותודה שבסופו של דבר דאגת שאני שוב אראה שכל מה שאתה עושה, הכל לטובה, וגם אם לפעמים אנחנו לא רואים את זה, אנחנו יודעים ומאמינים שזאת האמת, ושהכל הכל הכל לטובה. עם ההרגשה הזאת אני נכנס לראש השנה המתקרב.

ויהי רצון שתכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה".

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.