התפילין של גיא זו-ארץ

המנחה המפורסם מהישרדות שעובד 'בזמנו הפנוי' כשחקן, במאי וזמר, מקדיש מדי יום כמה דקות להניח תפילין וגם: מה הסיכוי שנראה אותו עם זקן וכיפה?

מי לא מכיר את גיא זו-ארץ? רק מי שלא ראה טלוויזיה כבר שנים רבות. זו-ארץ נחשב לאחד מאנשי הטלוויזיה היותר מפורסמים, הוא המנחה המיתולוגי של סדרת הראליטי 'הישרדות', ומאחוריו שורה ארוכה של פעילות תרבות רחבת היקף בתיאטרון, בטלוויזיה ועוד. זו-ארץ נשוי גם לשחקנית המפורסמת יעל בר-זוהר, ולהם שני ילדים.

לפני שנים אחדות הפתיע זו-ארץ באלבום שהוציא יחד עם אחיו רועי: 'לדינו ופיוט מבית אבא'. התקליט המסורתי למדי, שכלל גם פיוטי קודש מתוך מסורת יהודי טריפולי וצפון אפריקה. ההפקה המפתיעה של מי שאינו נתפס כקשור למסורת יתר על המידה, הביאה לכך שזו-ארץ הפך מבוקש לראיון בערוץ הידברות.

"רובנו מכירים אנשים כמו שאנחנו רואים אותם בטלוויזיה, אבל האמת עמוקה הרבה יותר", אומר זו-ארץ בהתייחס לתדמית החילונית שלו. "למעשה, לא הייתי צריך להתחבר לשורשים היהודיים שלי, כי אני מחובר אליהם מגיל הילדות-הינקות.

"המשפחה של אבא שלי דתית שומרת מצוות", הוא מספר. "כילד הייתי הולך פעם-פעמיים בשבוע לבית הכנסת, ושם, כשישבנו על הברכיים של סבא, המנגינות האלה החלו לחדור פנימה ולהדהד בתודעה ובגוף.

"גם כשבגרתי והפכתי לאמן ושחקן, המנגינות האלה לא עזבו אותי. בגלל הכח הטקסטואלי של הטקסט – היה לי רצון גדול לעשות את הדברים האלה דרכי, לקחת אותם למקום יותר צעיר, יותר מערבי. אני חושב שכשיש לך ילדים, אתה מתחבר יותר לשורשים שלך אפילו מבלי לשים לב. כשאתם הולכים לבית הכנסת והילד שואל מה זה השיר הזה, יש ערך מוסף להעביר את הגחלת".

אבל זו-ארץ לא מסתפק רק בהעברת מסורת כללית לדור הצעיר. הוא מפתיע פעם נוספת כשהוא מגלה שמדי יום הוא מניח תפילין.

"יש סיכוי שנראה אותך חוזר בתשובה?" הוא נשאל ומשיב: "נורא חשוב לי לחזק את האמונה שלי – אמונה ממקום של ביטחון", הוא מספר. "להגיד לך אם ללכת יותר רחוק? לפעמים אני חושב על זה, אבל לא במובן של להיות חסיד".

ומה לגבי שמירת שבת? – "אני מבין את הערך של שמירת השבת, וברור לי מה זה יכול לעשות למשפחה. אני עוד לא במקום הזה, אבל בהחלט יש לי מחשבות על המקום הזה. זה דבר שיכול יותר לגבש את המשפחה ואת כולם. אין ספק בכלל".

סיפור של זו-ארץ הוא סיפורם של רבבות יהודים שהניצוץ הקדוש של נשמת היהודי בוער בקרבם ומבקש לשמור על הגחלת גם למען הדור הבא: "הילדים שלי רואים כיבוד אב ואם, הם רואים קידוש ביום שישי ושולחן שבת, רואים את אבא מניח תפילין, באים מדי פעם לבית הכנסת. ברור לי שזה נותן להם משהו", הוא חותם את השיחה.

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.