הרעיון שיקפיץ לך את הפלוס בחשבון

׳׳תן לכסף לעבוד בשבילך׳׳ זו סיסמה די פופולארית בימינו. אנשים רבים, בפרט אלו שמתאמצים מאוד לפרנסתם, חולמים על היום בו הם יוכלו לעשות כסף והרבה בלי לקום מהכורסא.

"תן לכסף לעבוד בשבילך" זו סיסמה די פופולארית בימינו. אנשים רבים, בפרט אלו שמתאמצים מאוד לפרנסתם, חולמים על היום בו הם יוכלו לעשות כסף והרבה בלי לקום מהכורסא. החלום הזה גורם לכל רעיון עסקי מסוג זה המציע לאנשים לעשות כסף ללא מאמץ, ליצור עניין רב בציבור ולגרור משקיעים רבים.

 

אלו שהצליחו לעשות כך כסף, מסתובבים מרוצים מעצמם. הם גם לא עבדו וגם הרוויחו. משתלם, לא?

 

אם כך זה ברווח כספי, מה נאמר על רווח של שכר עצום בעולם האמת שיכול להגיע לאדם ללא כל מאמץ? מאוד משתלם, לא?

אתה מוזמן לקרוא על השיטה היהודית ליצירת זכויות שילכו ויתרבו מעצמם גם אחרי שאתה תשכח מהם וללא הגבלת זמן.

 

כיצד? קרא:

 

כולנו מכירים את המנהג וההלכה שבניו של אדם שהלך לעולמו אומרים אחריו קדיש במשך כשנה מיום פטירתו. נהוג גם ללמוד משניות ולהרבות בנתינת צדקה לעילוי נשמתו וכל המרבה הרי זה משובח.

 

מהו הרעיון של המנהג? איך בני הנפטר יכולים להועיל "לעילוי נשמתו" של אביהם, כאשר הוא עצמו אינו עושה דבר?

 

המקור של המנהג נובע מתוך העיקרון הבא: כאשר אדם מזכה אחרים וגורם להם לעשות מצוות וזכויות, מעשיהם הטובים נזקפים גם לזכותו, רק משום שהוא גרם להם. כאשר בני הנפטר אומרים אחריו קדיש, תפילת הקדיש שהיא תפילה גבוהה ונשגבה על כבוד השכינה נזקפת גם לזכות הנפטר, כי הוא זה שגידל את הבנים הללו שעושים כעת את המצווה הזו. במילים אחרות: אדם שגידל ילדים בעולם, כיון שכל קיומם הוא רק בגללו ולאור מעשיו, כל מצווה ומעשה טוב שהם עושים, נזקף לזכותו. כמובן, שאין סוף לדורות שמעשיהם עדיין נרשמים לזכות האדם. כי הרי אם חופרים לעומק, גם הנכדים, הנינים ובני הנינים באו בגללו לעולם…

 

העיקרון הזה עובד לא רק בקשר לאב ובניו אלא גם ביחס לכל אדם בעולם. אם אתה גרמת למישהו שיעשה מצווה, מרגע זה והלאה כל פעם שהוא יעשה את המצווה הזו, היא נזקפת גם לזכותך. אם הוא יגרום לאדם שלישי שיעשה אף הוא את המצווה, גם זה ייזקף לזכותך, ללא הגבלת זמן או כמות אנשים.

 

לעיקרון הזה קוראים "זיכוי הרבים" והוא נלמד מנאמר בתנ"ך "ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד". אדם המזכה רבים או יחיד בכספו, בגופו או בכל דרך שהיא וגורם בכך שהם ירבו זכויות במעשיהם, כל מעשיהם נזקפים גם לזכות המזכה. אם הם יזכו עוד אחרים, גם מעשיהם ייזקפו לזכות המזכה הראשון.

 

בכך, נפתחת בפני כולנו, האפשרות לבצע מעשים טובים בעולם, גם כאשר אנו ישנים או חיים את חיינו, גם כאשר מזמן שכחנו מהמעשה שעשינו ואפילו לאחר המוות.

 

בהתקרב יום הדין – ראש השנה, ממליצים גדולי המוסר לכל אחד מאיתנו לאמץ את הדרך הזו כדי להרבות זכויות לעצמנו. מניח תפילין? תעודד גם את חברך להניח ובכך תרוויח זכות לעצמך. לומד תורה? תגרום גם לאחרים להצטרף, זכותם העצומה שתיזקף לחשבונך, תקפיץ לך את הפלוס בחשבון. מומלץ מאוד.

 

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.