הצעירים רוצים להתחבר לבורא עולם

הרב נתי וינגרטן מישיבת 'נזר יהושע' לצעירים מתחזקים מספר לשלמה שטיין כתב האתר מה הצעירים מחפשים היום.

לשלמה שטיין

קיימת היום תופעה מדהימה, לפיה נערים צעירים ביותר, לעיתים אפילו בגילאי שלוש עשרה וארבע עשרה, מבקשים להתקרב אל התורה. אין כמעט עיר או ישוב בארץ שלא מתקיימים שבהם שיעורי תורה לנוער. מאות מדרשיות ללימודי גמרא נפתחו בשנים האחרונות, ובכולם משתתפים מדי יום עשרות בני נוער חילונים.

היו נערים רבים שביקשו לעלות שלב נוסף בכל הקשור ללימוד התורה עבורם הוקמו הישיבות הקדושות.

כששואלים אותי איך אני מסביר תופעה מיוחדת כל כך, שבחורים צעירים כמעט ילדים, רוצים להתנתק מכל העולם המתירני בו הם חיו עד כה. אני עונה: אין לזה הסבר הגיוני, זו המציאות.

אני יכול רק לספר על התמודדויות אותם חווים הבחורים. מדובר בנערים בעלי נפש רגישה וטהורה שפשוט מחפשים איך להיות מחוברים לבורא העולם ולתורתו. הם מתמודדים עם חברה שלא מבינה את הצעד בו נקטו, אך ידיעת האמת מחזקת אותם בדרכם. אני מסביר להם כי קושי הוא דבר טבעי ואין להיבהל ממנו.

תלמיד שלי בא אלי בשאלה: "הרי אני לעולם לא אהיה ענק בתורה אז אולי אין לי מה לחפש בישיבה?", עניתי לו: "מי אמר שלא תצליח בכך, ומי אומר שבאמת אתה הוא זה שצריך להיות 'גדול הדור' שאתה כבר קובע שאין לך סיכוי, הקב"ה לא ישאל אותך – מדוע לא היית משה רבינו, אלא מדוע לא היית אתה – קובי אסולין מכפר סבא . אתה- עם הכוחות, התכונות וההתמודדויות שלך! אם השתדלת לעשות רצון ד', אתה גדול!

הקב"ה אומר לך פתח לי פתח כחודו של מחט. ואני אפתח לך פתח כפתחו של אולם. אתה צריך לעשות את שלך. את התוצאות תשאיר לבורא עולם.

לשיחה עם הרב נתי וינגרטן: 052-7622507

יש לך שאלות? רוצה לדבר על ישיבה, או על כל דבר אחר ביהדות?

הרב אהרון מחכה לך בטלפון שמספרו 050-4141386 אפשר גם לרב שמעון 052-7636278 או לשיחת חינם ב 1800-20-18-19

וכמובן תוכל לפנות לרב של האינטרנט כאן באתר… לחץ כאן!

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.