אשתו הביטה על הסוכה ואמרה לו: יפה מאד, אבל למה לא התייעצת איתי קודם?

הסיפור היחודי על בעל ה'חפץ חיים'

הרב אבנר קוואס

עד לפני כשמונים שנה הנהיג את עם ישראל הכהן הגדול רבינו ישראל מאיר הכהן זצוק"ל, הידוע בכינויו – "החפץ חיים". הרבה ספרים נכתבו על הנהגותיו ומעשיו.

הרב חישב את זמנו עד לרמה של שניות, ולמדו ממנו את החשיבות שיש לזמן ולניצולו הנכון. כשהיה מגיע זמן של קיום תורה ומצוות, היה לרב את כל הזמן שבעולם לקיים את המצוות בהידור.

אחרי שאשתו הראשונה של הרב נפטרה, בהיותו כבן 66, הוא נשא אשה שניה. הגיע חג סוכות ראשון עם הרבנית החדשה, והרב הקים את הסוכה לבד, ללא בקשת עזרה, למרות גילו המבוגר. כי למצוות יש לו הרבה זמן… ומי יודע כמה זמן זה ארך.

לאחר שהרב סיים את הקמת הסוכה, הוא קרא לרבנית החדשה שתבוא לחצר לראות את הסוכה שהקים. אשתו הביטה על הסוכה ואמרה לו: ר' ישראל, יפה מאד, אבל למה לא התייעצת איתי קודם? אני חושבת שיותר טוב שהסוכה תעמוד בפינה השנייה של החצר (נדמיין לעצמנו כיצד היה מגיב אדם רגיל – הוא היה האומר לה: את לא מבינה שאני בונה כאן את הסוכה כבר 40 שנה? …  לא מתאים לך, אז תפרקי… אני לא סולל בונה…).

הרב לא אמר דבר, הוא פירק את הסוכה והקים אותה בפינה השניה כמו שאשתו רצתה. לאחר שסיים את הקמת הסוכה, הוא קרא שוב לאשתו לחצר לראות את הסוכה.

אשתו יצאה לחצר, הביטה על הסוכה, חשבה מעט ואמרה: במחשבה שניה, נראה לי שהמקום הראשון היה יותר מוצלח… (בשלב הזה, בעל רגיל היה עושה ממנה קישוט לסוכה ושואג ללא הפסקה…)  אבל הרב, בלי לומר מילה, פרק שוב את הסוכה בנחת, והקים אותה בפעם השלישית במקום הראשון.

הוא קרא לאשתו פעם שלישית ושאל אותה: עכשיו זה בסדר?  עכשיו זה מושלם… היא אמרה וחזרה הביתה.

ממעשה זה למדנו שלשמח את האשה ולגרום לה נחת רוח זה לא פחות חשוב מלבנות סוכה. בעל שדואג שאשתו תהיה מלכה וממלא את בקשותיה, הופך מיד להיות מלך.

 

מתוך  מגזין "במה" י"א תשרי תשע"ט

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.