מה לעשות כשבעלי לא רוצה לעבוד?

מדור שאל את הרב

שאלה:
בעלי לא רוצה לעבוד וזה קשה לי הוא כל פעם נכנס לעבודה אחרת ולא מסתדר בה או שעובד חצי יום ופתאום יום אחד
לא בא ואני קורסת לי קשה בעבודה אני בהריון ואני גם ככה רוצה לחתום אבטלה אבל הוא לא מאפשר לי לנוח בבית
בגלל שאני לא יכולה לסמוך עליו שיביא את הכסף לתשלומי הדירה.. מה אני עושה הרב הוא לא מקשיב לאף אחד ומתעצבן שאומרים לו את זה

 

תשובה:

שלום וברכה
קראתי בכאב רב את הסבל שלך
בדיוק השבוע אנחנו קוראים על קריעת ים סוף ושירת הים, ברשותך אני רוצה לצרף לך מאמר כיצד פורצים גבולות כאשר נראה שכל האופציות סגורות, מדובר במאמר שכתבתי עבור עלון תורה והוראה שבו זה שבו אני כותב בצורה קבועה.
כרגע אני בהחלט מבין את הסבל הלא פשוט שלך, אבל בתפילה להשם, ובאמירת שירת הים בשמחה נצליח לפרוץ גבולות וליצור דרך חדשה שלא קיימת כרגע דרך בטוחה ומנפקת.

לגופו של ענין אני כמובן לא מכיר לא אותך ולא את בעלך, אבל הרושם הראשוני הוא שלבעלך יש קושי אמיתי עם מחוייבית ויציבות בעבודה, לאדם כזה לרוב יש כישורים בחשיבה מחוץ לקופסא מקוריות ועשיית כמה מטלות יחד, צריך למצוא לו עבודה שתואמת את יכולתיו, עבודה שהוא ירגיש בה סיפוק, והמעביד יצטרך אותו למרות הריחוף וחוסר היציבות.
ובלי קשר לכך הצורה היחידה להביא את הבעל לסיפוק ויציבות בעבודה, ובפרט במצבו שאת מתארת, הוא ע"י פרגון מתמיד כמה הדבר חשוב ומועיל. כשאת דורשת ממנו מה שהוא באמת חייב לעשות אנחנו רואים שזה לא עובד, אני יכול להיות צודק ולהמשיך כך, הבעיה שלי יותר חשוב שלך יהיה טוב מאשר להיות צודק, ולכן כדאי פשוט לפרגן לו בכל פעם שהוא מצליח לעבוד, תזכרי שיש לו קושי ובכל זאת הוא עשה זאת, תדאגי שהוא ירגיש שמעריכים אותו, ואם לא בעבודה לפחות בבית, וכך יהיהלו יותר חשק להתמיד בעבודה ולהוסיף שעות.
כאשר את עייפה וקרועה, אם את מתלוננת בצורה טבעי אם הבעל אינו מלאך הוא נכנס למגננה והתקפה, אבל אם את רוצה להעביר את המסר אבל עושה זאת בעקיפין, ואומרת לו אני קרועה ועייפה מהעבודה, אבל זה שווה כדי להוריד ממך את העול, כדי שנוכל לשלם החודש את תשלומי הדירה. מהר מאד תגלי שהוא עובד יותר כדי להקל עליך.

ברכה והצלחה
הרב יהודה סטורץ
בית ההוראה נאות שמחה בראשות הגר"י לוקסנברג שליט"א

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.