איך מתפללים בכוונה?

שלום
ברצוני לדעת איך מתפללים תפילה מעומק הלב, מה השלבים?
אשמח למקורות/יעוץ/עצה
תודה מראש

 

שלום וברכה

התפילה בכוונה כוללת שני חלקים, ההרגשה שאנחנו עומדים לפני מלך, וכוונת פירוש המילים.

ע"פ רוב החלק החשוב ביותר של עמידה בפני מלך נזנח יותר, וחבל כי דוקא בו ראוי להשקיע יותר, ודוקא הוא החלק שמעכב.

צריך לנסות לדמיין שאנחנו עומדים בפני אדם נכבד ביותר, להתלבש כראוי, ולחשוב כל התפילה שאנחנו עומדים בפני מלך.

סבי בן 89 מקפיד כל בוקר לצחצח נעליים לפני התפילה, ללבוש עניבה, הוא אומר לנו תמיד לפני התפילה אני עושה כל מה שהייתי עושה אילו הייתי צריך לפגוש בנשיא ארה"ב, הלוואי שאני אזכה להגיע לדרגתו ביחסו לתפילה.

אפשר גם לנסות לדמיין שאנחנו נשלחנו לשליחות חשובה לכפר פרימיטיבי, ואין לנו עם מי לדבר לענין מלבד אדם אחד שאותו אנחנו פוגשים פעם ביום. כך הוא בדיוק הרגשת הנשמה שבתוכנו שהתפילה היא הזמן היחיד שהיא יכולה לשוחח עם מישהו שמבין אותה.

לא פעם אנחנו מצפים שהלב יתמלא התרגשות, העינים ידמעו, יצא צעקה עמוקה ממעמקי הלב, או כל תיאור ספרותי אחר, בפועל הדברים הללו קורים כשאדם נמצא במצב רגשי חזק [היי], וקשה לתכנן שתמיד בזמן התפילה נהיה במצב רגשי כזה. והוא גם לא נצרך. חשוב לזכור כי במחילה מהמורה לספרות הנשמה אינה מדברת ברגשות אלו, התיאורים הספרותיים מתאימים היטב להתרגשות החלק של הרוח שבתוכנו, הנשמה היא חלק נעלה יותר שאנחנו לא יכולים לחוש אותה כלל. הנשמה מתרגשת מתפילה שנאמרה בדקדוק ומתינות, בנוסח המדויק, ולנסות להבין את פירוש המילה. בספרים הקדושים הנשמה תמיד מתוארת כחלק השכלי של האדם.

יש מעלה עם גם חלק הרוח שבתוכנו הצטרפה לתפילה בכל כוחה, עם כל התיאורים הנ"ל, אך בניגוד למקובל זה לא העיקר.

לעיתים קשה לנו להתחבר לנוסח התפילה, ואנחנו יוצאים עם הרגשה שזה לא היה תפילה מעומק הלב, כדאי לדמיין שכיבדו אותנו לקרוא ברכה לנשיא ארה"ב ברכה שנוסחה לטעמו האישי ע"י טובי היועצים של המדינה שערכו עליו מחקר מקיף, במילים גבוהות ונמלצות השובות את ליבו [המשל לא בהכרח מתאים לנשיא טראמפ…], כך אמורה להראות תפילה.

קל לכתוב קשה לבצע, זה משימה שאורכת 120 שנה, ואני עדיין עובד על זה…

בהצלחה
יהי רצון שיתקבלו כל תפילותיך לרצון

בברכה

הרב יהודה סטורץ
בית ההוראה נאות שמחה בראשות הגר"י לוקסנברג שליט"א

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.