מי יכול לעזור לי לחזור בתשובה

איך חוזרים בתשובה, ואיך מתחילים חיים חדשים? הרב יעקב שטיר מרבני האתר עושה לך סדר איך להתחיל את הצעדים הראשונים

 

 

יעקב שטיר

קודם כל, החלטת להתחיל בהליך חזרה בתשובה, זוהי החלטה נבונה שלך. יש להבין כי חזרה בתשובה נעשית בשלב הראשון על ידי החלטה של אדם לשנות את דרכו וללכת מעתה בדרך התורה ולקיים את רצונו של הקדוש ברוך הוא. במקורות, מובא שהתשובה צריכה לכלול 3 צעדים: חרטה על העבר, וידוי, וקבלה על העתיד.

איך חוזרים בתשובה? יש להתחיל בחרטה על העבר, להתחרט על העוונות שנעשו בעבר, להתוודות אליהם בינן לבורא העולם, ולהחליט כי מעתה ואילך תעשה את רצון הבורא. חשוב מאוד לאמר בפה שלך ממש שעשית עבירה זאת וזאת ואתה מתחרט על זה. ואז תתפלל להשם יתברך שיעזור לך להתגבר מכאן והלאה.
חוץ מזה, זה מאוד טוב אם תקבע לך זמן לפני השינה לעשות חשבון נפש. גם להודות להשם יתברך על כל הדברים הטובים שעשית במשך היום, וגם להתחרט על כל הדברים הלא טובים שעשית. ותתפלל שמעכשיו והלאה תצליח להתנהג כמו שהשם יתברך רוצה

כדי להגיע להחלטה ברורה,איך להתחיל כדאי מאוד להתייעץ עם אישיות תורנית. מומלץ מאוד ללכת ולהשתתף בסמינר יהדות , שבו לומדים באופן מתומצת בכמה ימים את יסודות האמונה היהודית. הטלפון של ארגון ערכים לצורך בירור על סמינרים הוא: 03-5793035
מומלץ גם לראות הרצאות באתר של ארגון הידברות, ואחרים על היהדות

כמו כן, כדאי מאד לחפש שיעורי תורה באזור מגוריך, שמתאימים גם לעושים את צעדיהם הראשונים ביהדות. השלב השני של איך חוזרים בתשובה הוא להתחיל לקיים מצוות באופן מעשי, כגון שבת, תפילין, כשרות, וכדו' את השלב הזה לא ניתן לעשות בבת אחת, כי יש הרבה פרטים שצריך ללמוד בשביל לדעת איך לקיים את המצוות כהלכתן, וגם משום שקיום כל המצוות בבת אחת, זוהי מעמסה גדולה מדאי, שאדם בדרך כלל לא מסוגל לעמוד בזה.
למעשה, אפשר להתחיל עם קיום מצוות גם לפני שמגיעים להחלטה סופית לחזור בתשובה שלמה, אם זה יותר קל לאדם לעשות כך.

ניתן תמיד לקבל סיוע מפעילי ארגון 'אחינו' בקו חינם: 1-800-20-18-19
או לרב אהרן ידלר 050-4141386

תגובות:

  1. רבקה גלבר says:

    אני רוצה לחזור בתשובה ומבקשת הדרכה ראשונית.
    יש לציין שהסבא רבא שלי היה רב גדול ברומניה. מביתו-סבתי שיינדל עליה השלום למדתי הרבה מיצוות. היא היתה צדקת גמורה והאכילה עניים ממבעדה שניהלה עם סבי עליו השלום. סבתי נפטרה בשבת שובה ואתם מבינים בזאת יותר ממני.

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.