אני מרגישה מיואשת ומאוד מאוד בודדה

פרנסה עבודה ומשפחה לא יציבה, היאוש גובר למרות כל המאמצים. מה עושים?

שלום, שמי חנה

אני בת 55 גרושה ואמא לנער מתבגר שגר עם אביו, אך נמצא אצלי כשלוש ארבע ימים בשבוע. אני אשה טובה, משכילה וחרוצה אך לא מצליחה למרות כל העזרה ומאמצי הרבים התמיד בעבודה. כתוצאה מכך החיים שלי לא יציבים ואני מיואשת למרות שאני ממשיכה לנסות שוב ושוב, מה לעשות? כמו כן אני מרגישה מאוד מאוד בודדה, ללא משפחה ללא כמעט חברים ללא בן זוג.
אשמח לקבל הצעה.
תודה חנה

 

בס"ד

שלום רב!

הקושי שיש לך במצבך מאד מובן, אך עלייך לדעת שהעצה הכי טובה לעבור את כל מעברי וקשיי החיים בצורה יותר קלה, היא על ידי חיזוק האמונה והקשר שלנו עם אבינו שבשמים.

כיהודים עלינו להאמין באמונה שלמה שיש לנו אבא אוהב בשמים, שנמצא איתנו כל הזמן, משגיח ודואג לנו, וכל מה שקורה לנו בחיים, זה הכל מאתו יתברך.

כמו כן, חשוב מאד לדעת שכל מה שהקדוש ברוך הוא עושה לנו, זה הכל נעשה אך ורק לטובתנו. אין לנו יכולת תמיד להבין מהי הטובה שיש בכל הקשיים והייסורים שעוברים עלינו, אך ללא ספק הוא לא יעשה לנו משהו שהוא רע באמת.

זה כמו שרופא נזקק הרבה פעמים להכאיב לפציינט החולה כדי לרפא אותו, כך גם הקדוש ברוך הוא נצרך לפעמים לשלוח לנו ייסורים כדי לרפא את נפשנו ואת החלק הרוחני שבנו, ולהביאנו על ידי כך לשלמות המיועדת לנו.

הרבה פעמים סובלים ממשהו בעולם הזה, וזה בא במקום אסון גדול שחס וחלילה היה ראוי לבוא. כך שבסופו של דבר הכל נעשה רק ורק לטובתנו.

תשתדלי לחשוב הרבה מחשבות של אמונה וגם לדבר עם הקדוש ברוך הוא, להתפלל אליו ולבקש ממנו את כל מה שאת זקוקה לו, גם אמירת פרקי תהילים בכוונה היא דבר שיכול מאד להועיל.

עצם ההרגשה שיש לנו אבא שבשמים שקרוב אלינו ונמצא איתנו, נוסכת באדם הרגשה מאד נעימה וחמימה, הרגשה שיכולה למזער מאד הרגשות של בדידות חברתית ומועקות.

בנוסף לכך, המלצתי היא שתתחילי ללכת לשיעורי יהדות שמיועדים לנשים עם רקע פחות או יותר כמו שלך. בשיעורים אלו תקבלי חיזוק נפשי ורוחני, וכן תכירי אולי נשים שתוכלי להתחבר איתן (תזמי את את הקשר). עצה זו יכולה לסייע לך מאד ולנסוך כך כוחות חדשים ושמחה בחיים.

לגבי שיעורים באזור מגורייך שיכולים להתאים לך, ניתן לברר בארגון ערכים ובארגון הידברות.

הטלפון של ערכים הוא: 03-5793035
והטלפון של הידברות הוא: 03-6166614

בהצלחה רבה ובברכה
יעקב

תגובות:

  1. איילת says:

    ברגע שתתרמי מעצמך- תרגישי הרבה יותר טוב!
    למשל- להתנדב באיזו עמותה , או בי"ח, לעזור למשפחות עם ילדים, עם זקנים וכו'

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) says:

    שלום רב
    קראתי בעיון רב את הרגשתה של האשה וכן גם התשובה. מצב זה מוכר לי אישית. אני מבקש להביע דעה מנסיוני. מצב כזה בעצם האשה במשבר נפשי ואולי פיזי. שום דבר ניחומים לא יעזור. הדרך היחידה זה להיות מודעת מעומק נשמתה למצב שבו היא נמצאת ( זה שהיא ציינה בכתב מה שהיא מרגישה זה עדיין לא מעומק נשמתה) מוכנות להחשף בפני אדם זר (איש מקצוע) והנכונות לשתף פעולה. אלה 3 דברים שאם הגברת רוצה באמת לעזור לעצמה לצאת מהבועה.
    בהצלחה

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.