מה אפשר לעשות כדי לזרז את הזיווג?

מדור שאל את הרב, מאת הרב יהודה סטורץ שליט"א, בית ההוראה נאות שמחה בראשות הגר"י לוקסנברג שליט"א

שאלה:

שלום רב,
מה אני אמורה לעשות שהזיווג יגיע במהרה לבתי
עשיתי הכל
תרמתי כסף לעמותות,קניתי טלית,אני קוראת פסוקים תהילים
מדליקה נרות שבת,כמובן גם הבת
מה אמורה לעשות עוד?

תשובה:

שלום וברכה

השאיפה שלך כה מובנת, הרצון העז של בתך להקים בית נאמן בישראל, יחד עם הלב המיוחד של אמא שרוצה כבר לראות את הבת מאושרת מתחת לחופה עם החתן הטוב ביותר שיכול להיות, ויחד מקימים בית נהדר ובונים את הדור הבא. ואכן הדבר הרצוי ביותר הוא פשוט להתפלל בשפה שלך במילים לבקש, כל בוקר פעם אחת, מבורא עולם שיביא את הישועה.

הוספתי גם אני תפילה קטנה פרק תהילים וברכה שבעזרת השם הבת תוושע במהרה.

ביהדות אין לנו כספוט ישועות שבו אנחנו יכולים לעשות קוד מסוים ומיד להביא שיעוה שצריך, והשאלה מדוע באמת זה לא עובד כך, התורה מלמדת אותנו את הכל, מדוע היא לא מסרה לנו גם ספר ישועות שנוכל להפעיל ולתכנת את העולם לפי הצרכים שלנו?

להסביר את הדבר אביא משל קטן:

כאשר אנחנו רואים פועלי בנין באים בבוקר מפנים שטח ובשעות הצהריים כבר עומדים ומקימים בו מבנה, אנחנו מבינים שמדובר בצריף או משהו דומה.

כאשר הם חופרים יסודות ולאחר שבועיים הם כבר עסוקים בבניה, אנחנו מבינים שהולך לקום כאן וילה קטנה ונחמדה.

אם חפירת היסודות נמשכות חודשיים, אנחנו מבינים שהולך לקום כאן בנין רב מימדים.

אולם כאשר חפירת היסודות נמשכת שנה אנחנו מבינים שהולך לקום כאן משהו ענק משהו עוצמתי.

אך כאשר חופרים יסודות עוד ועוד במשך שנים אנחנו עדיין רואים את פועלי הבנין עסוקים בחפירת יסודות ברור לנו שהולך לקום כאן גורד שחקים שישנה את האיזור כולו.

כאשר חנה ביקשה רחמים על שמואל, ועלי הכהן אמר לה אל תדאגי אני אתן לך ילד טוב יותר מזה, אולם חנה סירבה ואמרה 'אל הנער הזה התפללתי', הצדיק רבי דן סגל שליט"א ביאר לי שכוונתה היתה, את יכול בתפילות שלך ובקדושתך להביא לי ילד חדש מושלם יותר, אולם כדי להיות שמואל הנביא יש צורך בכל התפילות שהתפללתי במשך כל שנות עקרותי הרבות, כל תפילה ותפילה, כל התחזקות וכל מעשה טוב יוצרת יסוד איתן נוסף שעליו נבנה הבנין העוצמתי של שמואל הנביא.

ככל שאנחנו רואים שיש יותר תפילות יותר חיזוקים ומעשים טובים אנחנו מבינים שמעמידים כאן יותר יסודות לבית שעתיד להיות. וככל שנדרשים יותר יסודות אנחנו מבינים שהולך להיות משהו יותר עוצמתי משהו יותר מיוחד שיאיר את העולם היהודי.

לדוגמא הוריו של מרן הרב יוסף שלום אלישיב זצוק"ל התפללו והתחזקו במשך 11 שנה עד שנולד בנם יחידם, שאכן היווה מגדלור של 102 שנות עשיה תורה וקדושה שנשען על אותם יסודות איתנים של התפילות והמעשים הטובים האינסופיות של הוריו.

כך אנחנו קוראים בפרשה על יצחק ורבקה שחיכו 20 שנה עד שנולד להם יעקב, משום שהשם התאוה לתפילתם, כלומר כדי שיעקב אבינו יוולד עם כל הכוחות הדרושים להקים את עם ישראל, יצחק ורבקה היו צריכים לצקת יסודות נאמנים 20 שנה עד שהישועה הגיעה. אולם כפי שאמרנו ככל שצריך יותר המתנה סימן שצריך יותר יסודות, וזה סימן שהולך להיות כאן משהו עוצמתי במיוחד.

הדבר שאני הכי ממליץ שהבת תקבל על עצמה שהבית יהיה בקדושה ובטהרה, ותתפלל שתזכה לבית של תורה, וזה היסוד הטוב ביותר שניתן לצקת לבית. וברגע שהיסודות יהיו מוכנים מהר יותר, הישועה תגיע מיד אחר כך, ולא שניה אחת אחרי.

ברכה והצלחה

הרב יהודה סטורץ

בית ההוראה נאות שמחה בראשות הגר"י לוקסנברג שליט"א

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.