"זה בחינם, אז קח שתיים"!

מצוות ציצית. גם לא דורשת שום מאמץ, גם שווה כמו כל המצוות וגם... תעזור לך לזכור את הדברים החשובים ביותר

משה ויטמן

איזה טיפוס שכחן אני…
מה לא עושים בשביל לזכור, במיוחד כשאתה טיפוס שדי בקלות שוכח והידיעה שאתה צריך לזכור חשובה לך מדי. פעם זה מספר טלפון של חבר שפגש בך בדיוק כשהסלולארי שלך שבק ולא היה לך איך לכתוב, פעם זה הודעה חשובה שאם תשכח אותה, ההפסד יהיה כולו שלך ולעיתים זה מסר שביקשו ממך להעביר לאביך שתפגוש רק בעוד שבוע אבל אם לא תעביר לו את זה, אתה לא רוצה לחשוב על התוצאה… כך או כך, המאבק שלך בשכחה, יוליד את הרעיונות היצירתיים ביותר כדי שתצליח בכל זאת לאחוז ראש ולזכור את העניין. פעם קראתי על מישהו שהפך את השעון ליד המקבילה, כדי לזכור את המשימה, יש כאלו שכותבים זאת על כף ידם ויש את אלו שיעשו לעצמם שינון 10 פעם רצוף של המספרים בראש כדי שאלה לא יתערבבו להם בטעות וגם כך, עדיין צריך לקוות שכח השכחה המטורף שלנו לא יעיף את המידע "לכל הרוחות".

מה יש בנו שגורם לנו כל כך הרבה לשכוח? זאת שאלה שחוקרי מוח או פסיכולוגים בוודאי מתעסקים בה שנים ואולי כבר מישהו קיבל עליה פרס יוקרתי, לנו נשאר להתמודד עם המציאות הזו ולנסות לחשוב איך להרגיע את כל מי שכועס עלינו בגלל הדברים ששכחנו ובעיקר ואפילו עדיף – להצליח בכל זאת לזכור לפחות את מה שבאמת חשוב ומשמעותי.

אלוקים – "רחוק מהעין רחוק מהלב" אז מה עושים?
כשזה מגיע לנקודה הקריטית ביותר בחיינו, אנחנו ממש אובדי עצות. במשפט אחד: אנחנו לא מצליחים לזכור את אלוקים. למה? מהרבה סיבות ובוודאי גם הם יכולות להוות סיבות למחקרים אינסוף, אבל המציאות מוכיחה: כולנו או לפחות רובנו, לא מצליחים באמת לזכור את העובדות הבסיסיות הבאות: אלוקים קיים ורוצה מאיתנו משהו. אנחנו חיים כאן בשביל איזושהיא סיבה. יש לנו תפקיד משמעותי בחיינו, מהו?

התורה, שמכירה אותנו היטב, לא במקרה אלא בגלל שבמפתיע זה שכתב את התורה הוא לא אחר מאשר זה שברא את האדם… יודעת היטב את הסיבה וגם מגלה לנו אותה: כבני אדם, באופן טבעי, מה שלא מוחשי אצלנו באחד לפחות מחמשת החושים – לא תופס נוכחות. ממש כמו שאומר הפתגם העממי הנפוץ "רחוק מהעין, רחוק מהלב". אז מה עושים? איך בכל זאת זוכרים את המשימה ולא מגלים את עצמנו בסיום הטיימינג לקיומה, כשלא הצלחנו לזכור את המטלות? יש פיתרון והתורה עצמה מעניקה אותו:

מצוות ציצית
למה לובשים ציצית? התורה מסבירה: "למען תזכרו את כל מצוות ה' ועשיתם אותם והייתם קדושים לאלוהיכם". כל מילה נוספת מיותרת.
הציצית ניחנה באופן סגולי (הידוע רק ליודעי חכמת הנסתר ותלמידיהם ) בכוח להזכיר לאדם את נוכחותו של האלוקים כל יום כל היום, לא רק מתי שהוא רואה את הציצית, אלא גם כשהיא מסתתרת תחת בגדיו. היא שם, הוא חש אותה ו "קרוב לעין קרוב ללב". עם הציצית הרבה יותר קל לזכור את המשימה.

זה בחינם, קח שתיים…
מה שמדהים במצוות ציצית, זו הקלות המדהימה בה ניתן לזכות בה. ללא מאמץ, ללא כל ויתור על דבר, בלי שאף אחד יראה או ישאל שאלות, אתה שם עליך את הציצית שעולה בערך 20 ₪ (מצאת זול יותר כספך יוחזר) וזוכה למצוה שבהגדרתה בשפת חכמינו ז"ל שקולה כנגד כל המצוות כולן ושיכולה להזכיר לך ללא שתתאמץ את מה שקריטי כל כך לזכור.

רוצה להתחיל ממשהו? ציצית מומלצת לפניך בחום. ואגב, מותר להיכנס עם הציצית לכל מקום והיא לא מגבילה בכלום. לא שווה? אז למה אתה מחכה?

אולי יעניין אותך גם:

מהי טלית קטן? ומהו הגודל של טלית גדול>>>

להחזיק חזק בציצית >>>

הציצית מאירה את נשמתנו>>>
רוצה להעמיק יותר? מעוניין להתקרב וצריך הנחיות מאיפה להתחיל או איך ליישם? ארגון אחינו ישמח לסייע לך בכל עניין התקשר עכשיו לשיחת חינם 1-800-20-18-19
לשמעון 052-7636278 או לאהרון 050-4141386

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.