הטעות ברישום התגלתה כסימן משמים

מתלבט אם ללכת ללמוד בישיבה או מנסה להבין מה מיוחד בה? הרב יעקב שטריקר עונה על כל השאלות...

אבידור רענן
מה מיוחד בלימוד תורה דווקא בישיבה?

"דרך התורה היא הרי הדרך האמיתית, וכדי ללכת בדרך הזו כראוי, חייבים להימצא בסביבה שמשפיעה יראת שמים וקדושה. בלי זה, כשנמצאים סביב אנשים הרחוקים מיראת שמים אמיתית, לא ניתן להימנע מהשפעה שלילית, והמצבים בהם אדם ימצא את עצמו מתרחק מדרכה של תורה ובוחר לעשות דברים הנוגדים את רצון השם יתברך, ירבו ויגדלו. ומכיוון שאדם מחויב להימצא בסביבה שתחזק אצלו את היראת שמים והרצון ללכת בדרך התורה, ישנה נחיצות גדולה, לכל המסוגל לכך, ללמוד בישיבה קדושה, ושם להגות בתורה, במוסר, בתפילה, בחיזוק האמונה, בתיקון המידות ובכל מה שנוגע לעבודת השם.

"צריך גם לדעת, שאיכות ורמת הלימוד שמגיעים אליהם על ידי לימוד בישיבה קדושה, גדולים ללא היכר מהאיכות והרמה שאליהם שמגיעים אם לא לומדים בישיבה. כמו כן, על ידי לימוד בישיבה אדם מסוגל להגיע לדרגה רוחנית הרבה יותר גדולה, ובהתאם לכך כמובן שגם ההנאה והעונג שיש לאדם מפריחתו בתורה ובעבודת השם גדלים ומתרבים".

בישיבה, מוסיף הרב יעקב, הלימוד תורה הוא ברמה הרבה יותר גבוהה, ישנה אווירה של יראת שמים, המסייעת מאד להתנתק ממשיכות שליליות ורחוביות. ישנם חברים טובים סביבך, וכל התפילות והשיעורים הם באיכות אחרת.

האם הלימוד בישיבה מוסיף משהו גם לחיים אחר-כך?

"בוודאי. מי שלמד בישיבה, החיים שלו לאורך השנים לאחר מכן הם באיכות אחרת לגמרי מבחינה רוחנית. אחרי שמתחתנים, המשפחה היא ברמה אחרת לגמרי, חיי הנישואין הם ברמה אחרת לגמרי, חינוך הילדים וכן גם כל ההרגשות וכל הליכות החיים. כשההורים למדו, בישיבה הם אחר-כך מנחילים את כל מה שלמדו גם לילדים שלהם".

הרב יעקב נזכר בסיפור פלאי: "היה בחור אחד שהכרתי שהתחיל להתחזק. הוא היה הולך למדרשיה ומשתתף בשיעורים, אך כשהגיע הזמן ללכת לישיבה, הוא יותר נמשך להמשיך את הלימודים לכיתה י"ג. היה לו ניסיון מאד קשה, והוא אכן החליט להמשיך ללימודים גבוהים. אבל מה שהיה הוא שהקב"ה סידר שלהיכן שהוא רצה ללמוד הייתה איזו טעות ברישום בנוגע אליו, ולכן בסוף הוא לא התקבל לשם. הוא הבין מכך שזה רמז משמים שהוא צריך ללכת לישיבה… הוא באמת הלך לישיבה, למד בה כמה שנים, התעלה מאד ונהנה מכל רגע. כל השנים הוא אמר שהוא כל-כך מודה לקב"ה שהוביל אותו לישיבה, כי החיים וההתעלות שיש בישיבה הם משהו שאי אפשר לתאר. אגב, לא מזמן הוא זכה להתחתן ולהקים בית, והיום הוא ב"ה אדם מאושר ושמח".

איך מסבירים להורים ובני המשפחה את הרצון ללמוד בישיבה?

"אם אתה מרגיש שנפשך נקשרת לישיבה, צריכים להסביר היטב להורים את החשיבות של הלימוד בישיבה ולהראות להם בכל דרך אפשרית עד כמה הדבר חשוב ושאין שום כוונה לוותר על התוכנית ללמוד בישיבה. יש להבהיר להם היטב ששום מסגרת אחרת חוץ מישיבה קדושה לא תתאים לי ולא תתן לי את המענה שנפשי זקוקה לו. אתה חייב להבין שמנקודת המבט של ההורים הם רוצים אך ורק ותמיד את טובתך בלבד. הם מתנגדים שתלך לישיבה כי הם חושבים שזו טובתך – אולי בשל שיש דעות קדומות ששוכנות בליבם. יכול להיות שהם פוחדים מעצם השינוי ובעיקר, הם פוחדים לאבד אותך, את היקר להם. הם פוחדים שהמהלך שאתה עומד לבצע יקח מהם את ילדם האהוב.

"אתה חייב להחליט, וגם לשדר זאת להורים: מההורים לא מתנתקים, אף פעם, בשום אופן. אתה חייב להרגיע אותם. ההליכה לישיבה לא מנתקת אותך מההורים ואתה חייב בכבודם בכל מקרה ובכל מצב, גם אם אתה בחור ישיבה והם חילוניים גמורים. אתה חייב לתת להם את התחושה שזה מה שהולך לקרות בכל השלבים של ההתחזקות שלך. אתה חייב להדגיש לעצמך וגם להורים שללמוד בישיבה זה לפעמים אולי מרחק פיזי של נסיעה לעיר אחרת, אבל הקשר הנפשי והאישי מתחזק והולך ואף מתקבע באופן הראוי וההולם ביותר כי הליכותיו של בחור ישיבה הם הליכות אציליות ומיוחדות".

רוצה לשמוע עוד על לימוד תורה בישיבה, ובכל נושא אחר ביהדות

אתה מוזמן להתקשר לרב אהרון 050-4141386 או לרב שמעון 052-7636278

וגם בשיחת חינם ב 1800-20-18-19

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.