דונלד טראמפ – המורה הפרטי שלי

נגד כל הסיכויים ונגד כל העולם, המיליארדר הצבעוני מניו יורק הצליח להכות את כל התחזיות ולעשות את הלא יאומן | ומה איתנו?

דונלד טראמפ – המורה הפרטי שלי

הוא נחשב לאדם הזוי. קריקטורה מהלכת. אף אחד לא האמין בו. כל התורמים העשירים של המפלגה הרפובליקאית התרחקו ממנו. העיתונאים לא נתנו לו סיכוי, והסקרים צפו לו תבוסה צורבת.

אבל למרות הכל, על אף כל התחזיות, ואל מול גלי הביקורת שהוטחו בו, דונלד ג'ון טראמפ הצליח לעשות את הלא יאומן, ולהיבחר כנשיא ה-45 של ארצות הברית של אמריקה.

שאלות רבות אפשר לשאול לנוכח הדרמה הפוליטית שמטלטלת את העולם כולו, אבל במקום לעשות בפרשנויות וספקולציות, נתמקד במוסר השכל שאנו יכולים להפיק מהסיפור המדהים הזה.

תראו את דונלד טראמפ, האיש המושמץ ביותר על פני תבל בשנה האחרונה: הוא לא התרגש מהביקורת שהופנתה כלפיו, לא נרתע מהתחזיות הקודרות שנכתבו אודותיו, לא גמגם בעת שהתייצב להתראיין בכלי תקשורת שלא הפסיקו לתקוף אותו ולמתוח עליו ביקורת בפניו ושלא בפניו – ובעיקר לא היסס לרגע לגבי הדרך בה בחר.

טראמפ שבר כל מוסכמה אפשרית. הוא נאבק נגד התקינות הפוליטית, נגד הסדר העולמי, נגד הגלובליזציה ונגד עולם האקדמיה. הוא התמרד נגד הממסד, נגד הבנקים והעשירים, נגד כל מה שקדוש ויקר בעיני הוגי הדעות ומובילי דעת הקהל בארה"ב ובעולם המערבי כולו.

ואת כל זה הוא עשה לבד. עם צוות מצומצם של עוזרים ויועצים שגם הם עצמם לא תמיד האמינו בו, והמשיכו לעבוד אתו רק כדי להרוויח כבוד, פרסום וכסף, הצליח דונלד טראמפ להגיע לכל פינה בעולם. המסרים שלו חלחלו אל מתחת לפני השטח, סוקרו בהרחבה בכלי כלי התקשורת בעולם וחוללו מהפכה.

מה אנחנו יכולים ללמוד מדונלד טראמפ? הרבה מאוד. לא כדאי שנלמד ממנו את הסגנון החצוף והיהיר. לא כדאי שנחקה את צורת הדיבור שלו, הזלזול הבוטה והמופגן כלפי כל מי שחושב אחרת ממנו. לא כדאי שנלמד ממנו להיות פורק עול שעושה ככל העולה על רוחו ואומר כל מה שעל לבו בלי לסנן שום דבר.

אבל אנחנו כן יכולים ללמוד מהיכולת שלו לעמוד על שלו גם כשכל העולם עומד מנגד. אנחנו צריכים לחקות את החתירה שלו להגשים את משאלת הלב שלו, גם כשאף אחד לא נותן לו סיכוי. כשכולם מזלזלים בו, כשמולו מתמודדת מועמדת בעלת ניסיון עשיר, עם קשרים רחבי היקף, ועם צבא ענק של עוזרים, תומכים, תורמים והוגי דעות המסייעים לה ומנסים לקדם אותה בכל דרך.

את זה אנחנו יכולים וצריכים ללמוד מטראמפ.

לא פעם אנחנו רואים בחור צעיר שהגיע למסקנה שהוא חי באופן שאינו נכון עבור יהודי. הוא מאמין שיש בורא לעולם, שיש תורה שאנחנו צריכים ללמוד אותה ולהתנהל על פיה. אבל המשפחה, ההורים, החברים, המורים בבית הספר והשדרנים בטלוויזיה חושבים אחרת. הבחור הזה היה כבר מזמן משנה את אורחות חייו ועובר לחיות כיהודי מאמין המציית להלכה, אבל הוא חושש מהסביבה. הוא מפחד שיאמרו עליו שהוא מתנהג שלא כראוי. הוא אינו רוצה להיות זה שכולם מצביעים עליו ברחוב ומתייחסים אליו כאל אדם הזוי ותמהוני שבחר לחיות בסגנון חיים שונה.

אם גם אתה בחור כזה, אם גם אתה חושב שאתה צריך לשנות ארחות חיים ולהתחיל לשמור תורה ומצוות. אם גם אתה שואף להצטרף ללימודים במדרשיה, להשתתף בקביעות בשיעורי תורה, לחבוש כיפה ולשמור שבת – כדאי שתלמד מדונלד טראמפ. אל תיתן לסביבה, לחברים ולכל אחד אחר למנוע ממך חיי תורה ומצוות. תכבד אותם, תתיחס אליהם יפה, אבל המשך לעמוד על שלך, המשך להתקדם בדרך החדשה שבחרת. תהיה טראמפ ותנצח את כולם.

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.