"דובי, אתה יכול לשוטט לך בכל העולם ולחפש את כל החוכמות, אבל בסוף תחזור אל הקב"ה ואל התורה"

עו"ד דובי ויינרוט  מספר על אביו ד"ר יעקב וינרוט  ז"ל

 מנחמים רבים עברו בבית משפחת ויינרוט בבני ברק במהלך ימי ה'שבעה' על אבי המשפחה, הרב ד"ר יעקב ויינרוט ז"ל, מהצמרת המשפטית בארץ. היו שם ראשי ישיבות מפורסמים ואישים בכירים בעולם המשפטי והפוליטי, שאת מקצתם ייצג במרוצת השנים.

כאשר בנו, דובי ויינרוט, נשאל על דבר מיוחד מה'שבעה', הוא משיב מייד: "החברותא של אבי, ראש ישיבת פוניבז', הרב ברוך פוברסקי. הוא אמר שאין הרבה שקיימו את הפסוק בתהילים 'ואדברה בעדותיך נגד מלכים ולא אבוש'. אבא הרצה הרבה לפני הצמרת המשפטית, ובכל פעם שילב בדבריו דברי תורה, והוכיח כי במשפט התורה שוקללו כל התובנות המשפטיות".

 

לימוד שנותן כוח

הבן (38), אף הוא עורך דין, תושב בני-ברק. למד בישיבות.. בנו מבקש להדגיש את הפן התורני שלו:

"אבא הקפיד ללמוד תורה בכל יום, יהיה אשר יהיה לוח הזמנים שלו. תמיד המתין לו בבית ה'חברותא'. זה דבר שנצרב בתודעה כבר מילדות. תמיד ידענו שגם אם עבר עליו יום מתיש, אבא יפתח את הגמרא וילמד בעיון.

הוא גם למד את ספר התניא עם הרב יחזקאל ספר. את החסידות גילה בשנים האחרונות, ואמר שהלימוד הזה מחיה אותו ונותן לו כוחות. העובדה שלא הרפה מלימוד החסידות עד יומו האחרון מלמדת עד כמה נשאב לתורה זו"

 

רגישות לזולת

לדברי הבן, אביו האמין באמת ובתמים שהעולם הזה הוא הבל הבלים. הוא נזכר ברגע אינטימי במחיצת אביו: "פעם אחת במהלך נסיעה ברכב, דיברנו על אמונה. זו הייתה שיחה אישית מאוד. אבא אמר לי: 'דובי, אתה יכול לשוטט לך בכל העולם ולחפש את כל החוכמות, אבל בסוף תחזור אל הקב"ה ואל התורה".

הרבה למד דובי מאביו, אבל הוא בוחר לציין את הרגישות לזולת: "לכאוב את כאבו של השני ולשמוח בשמחתו. להשתדל תמיד לתת מילה טובה לזולת, ולעזור בגמילות חסד כשצריך".

 

להתבונן בטבע

כמה חודשים לפני פטירת אביו נפרד דובי גם מרעייתו חני ע"ה, שהלכה לעולמה אחרי מחלה קשה. איך מתמודדים עם שתי טרגדיות כאלה? "קודם כול", הוא משיב, "אני לא רואה בזה טרגדיות. זכיתי לחיות קרוב מאוד לשני ענקי רוח, שבאו לעולם הזה לזמן מוגבל. אמת, קשה לאבד אותם, אבל למדתי מהם מהי אמונה ואיך מודים על הטוב שיש. אני מתמקד בדברים הטובים ומרגיש בר-מזל".

רעייתו ע"ה זכתה לחזק המונים באמונתה הלוהטת, גם ברגעים הקשים ביותר (בימים אלה יצא לאור הספר 'שבת שלום חני', המרכז את מאמריה על פרשיות השבוע). "היא כתבה פעם אחת משפט שמאפיין מאוד את ההסתכלות שלה על העולם: רבי עקיבא החליט ללמוד תורה אחרי שהתבונן במים המטפטפים על אבן ויוצרים בה חור. חני ביקשה שגם אנחנו נרים את העיניים מהצגים ונדע להתבונן ביפי הבריאה, וללמוד לקחים לחיינו", אומר דובי.

 

מתוך שיחת השבוע/ פרשת ויצא / ח' בכסלו תשע"ט

 

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.