"בסיירת הכרתי את בורא העולם"

רוני אילון הירש היה לוחם מצטיין בסיירת מטכ"ל. לבד, בשטח הפתוח, הוא למד להכיר את בורא העולם, ולציית למצוותיו.

יעקב לוסטיג

 

רוני אילון הירש, מי שעומד כיום בראש מרכז 'שמים', אותו הקים כדי לקרב יהודים לאביהם שבשמים, חסיד ברלסב נלהב וגיטריסט עם עומק לעת מצוא, זכה להכיר את בורא העולם דווקא כששירת ביחידה צה"לית מובחרת.

"הייתי בסיירת מטכ"ל, והיו שולחים אותנו למשימות של 'ניווטי בדד'. זורקים אותך באמצע 'שומקום' עם ציוד מינימאלי, ואתה צריך להסתדר ולהגיע לבד אל היעד שנקבע מראש. המשימות האלו גרמו לי להכיר את הבורא. זה היה אחד מהדברים העיקריים, כשאתה יוצא אל ה'ג'ונגל' מהביטחון של העיר, ואתה הולך לילות שלמים לבד, אתה מתוודע למציאות הזו של הבריאה, של אלוקים שאתה נמצא לבד אתו במשך שבועות, וזה פועל בנפש. פתאום אתה מתוודע למציאות אחרת, יותר גבוהה מהעולם הרגיל".

מאז הכיר את בוראו, דבק רוני בבורא העולם. הוא התקדם צעד אחר צעד, שלב אחרי שלב, ולאחר שהגיע אל היעד והפך ליהודי שחי חיי תורה מלאים, החליט להפגיש יהודים נוספים עם המציאות הזאת ועם ההכרה שיש בורא לעולם.

במרכז שמים פועל רוני להחדיר את עיקרי היהדות, על פי דרכו של רבי נחמן מברסלב. יחד עם רעייתו ועם צוות נוסף של רבנים ומרצים, הם מוסרים שיעורים, עורכים ערבי מוזיקה וחסידות, ואפילו יוצאים לסיורים באוקראינה, לערי החסידות ולתפילה על ציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב זכר צדיק לברכה.

בשיחה עם 'הרב של האינטרנט' מסביר רוני שמעבר למשימות הבדד, עצם ההשתתפות בקרב ובלחימה, למען עם ישראל, היא חוויה המקרבת את האדם לאביו שבשמים: "החיילים נמצאים במקומות מסוכנים, ועצם ההימצאות שלך תחת איום – מוציא מתוכך הרבה. בכל חייל יש תחושה של 'ערבות' לעם ישראל. החיילים נמצאים שם כעת בשביל עם ישראל. בשביל המשפחה שלהם, ובשביל המשפחה המורחבת יותר והיותר מורחבת, ובסופו של דבר בשביל כל העם".

תגובות:

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) says:

    רוני כל הכבוד
    יישר כח.
    מבעל תשובה שכנראה גם מבוגר מ
    ימך וגם שירת תקופה בסיירת מטכל
    בראיונות שאתה מדבר אתה מזכיר
    לי נישכחות
    כנראה היתנסויות דומות הן קטליזטור
    להירהורים תשובה דומים

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.