אני חולמת חלומות קבועים ותחושה שמרמזים לי משהו מהשמים…

שאלה

שלום לכבוד הרב.

אני נשואה ודתיה לא מבית.. עם כיסוי ראש. מברכת ברכות.. ומשתדלת להתחזק תמיד עוד ועוד. יש קשיים בדרך. המון בילבולים.. אבל אני אוהבת את השם יתברך כל כולי!

לאחרונה באים לי חלומות קבועים ויש מן תחושה שמנסים לרמז לי משו בשמיים. מצד אחד חולמת על דגים.. מצד שני רואה הרבה דם בחלום. שהוא לא שלי. רואה ערבים.. שהם לא תמיד באים בצורה מפחידה.. והחלום האחרון והמפחיד ביותר זה שאני חולמת שאני לבושה בבגדים אדומים.. בצורה חילונית.. וזה חלום שכבר חוזר על עצמו פעמיים. לא בדיוק באותם התנאים. אבל הלבוש האדום נמצא שם. קראתי שזה סימן לעונש. אני מאוד מפחדת. מה עליי לעשות? האם יש פרוש אחר אולי. בבקשה עזרה כי אני נורא מפחדת.

תודה רבה

תשובה

החלומות מוכיחים כמה את אהובה ורצויה אצל הקדוש ברוך הוא. ואני אסביר לך מדוע.

דבר ראשון אני אומר לך בצורה חד משמעית קיבלנו מגדולי ישראל שאין בימינו חלומות אמת, אין שום צורך להתייחס למשמעות של החלומות, אני יכול לכתוב מה המשמעות של החלומות שלך אילו היו חלומות אמת, והמשמעות דווקא מאד טובה, אך זה מיותר לחלוטין, כי בימינו אין חלומות אמת נקודה. כל החלומות הם רק מהרהורי הלב.

אני מכיר היטב את דברי הגמרא וחז"ל על משמעות החלומות השונים, אך גדולי ישראל הורו חד משמעית זה לא נוגע לימינו!!!

את מתארת שאת בתקופה מאתגרת יש קשיים ובלבולים, ואני רואה את הנחישות שלך ולכן אני בטוח בהצלחתך, את תתקדמי הלאה, ותמשיכי להעפיל לפסגה. וזה בדיוק החלומות שאת חלומות עליהם חלומות של הרהורי הלב של קשיים ובלבולים, דברים שלא מתאימים לך או לא הגיונים לך. שימי לב תנסי להתרכז מדוע בתקופה של בלבול הרהורי הלב מעלים חלומות אלו: דגים נתפס במוח כעולם של חוסר סדר. דם אבל לא שלך. ערבי אך לא תמיד בצורה מפחידה שאת רגילה לדמיין. בגד שממש לא מתאים לך.

בגמרא מובא שלאדם טוב לא מראים חלום טוב!!! ואדם שאינו חולם נקרא רע!!! מדוע?

חלומות הם בריאה נפלאה שהקדוש ברוך הוא ברא כדי לאפשר למוח לעבד את כל הקשיים והבלבולים שאת עוברת, ואז להתעורר לבוקר רענן.

לאחר שהמוח סיים לעבד את כל המחשבות המבלבלות, אפשר לומר בכיף זהו זה רק חלום, 'חלומות שוא ידברו', ולפתוח את הבוקר באמירת 'מודה אני'. ולכן נאמר בגמרא שאדם טוב ואהוב אצל בורא עולם חולם אך לא מראים לו חלום טוב, להיפך המח מעבד דוקא את המחשבות המבלבלות, הלא טובות, לאחר שהמוח סיים לעבד אותם, את אחרי הכל, מוכנה לבוקר חדש ורענן.

אך היצר הרע לא מוותר, הוא מנסה לעורר בך חרדות ופחדים ובלבולים דוקא מאותם חלומות נפלאים. אבל את חכמה ונבונה ועשית את הדבר החכם ביותר שניתן לעשות במקרה כזה, פנית להתייעץ עם רב. ואני אומר לך בצורה הכי חד משמעית, החלום לא בא לרמוז לך כלום מהשמים, אלא רק לסייע לך לעבד את הרהורי הלב, ולהתחיל בוקר חדש ורענן.

בתקופה של בלבול יש פתרון אחד 'עשה לך רב', רב שרואה את הדברים מבחוץ, ולמד שנים רבות את חכמת התורה, יכול לעשות סדר ולכוון אותך לדרך הנכונה. ובעיקר יש סייעתא דשמיא מיוחדת כשאדם פונה לרב, שהשם יתן לרב את התשובה הנכונה המתאימה לאותו אדם. חשוב מאד כשיש בלבולים לשאול ולהתייעץ. את יכולה לנסות למצוא רב קבוע באיזור מגורך שיכוון אותך. וכמובן את מוזמנת לפנות אלינו תמיד בכל שעה, בכל שאלה או מחשבה מבלבלת, אנחנו תמיד זמינים כאן לרשותך. בתפילה שהשם ישים בפינו את המילים הנכונות.

שפע ברכה והצלחה
הרב יהודה סטורץ
בית ההוראה נאות שמחה בראשות הגר"י לוקסנברג שליט"א

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.