אחי הגוי רוצה להתארח אצלנו, מה לעשות?

אני גיורת ויש לי אח שאמא שלו לא יהודייה.

בשל מצב רפואי ומוות קליני שעבר החליט לעשות עלייה לישראל. עבר גם מוות קליני.
ביקש לארח אותו עדיין לא אמרתי לו שזה יהיה מספר שבועות כי בעלי לא מסכים, אבל מסכים חודש בלבד. רק בתנאי שאחי לא יכניס לבית אליו או בתיקו צלב ועוד כל מיני דברים כי זה עבודה זרה ויכול לפגוע בקדושת הבית.
אני לא יודעת אך להגיד לו את זה כי אולי עלול להיפגע בפעמים הקודמות שביקר הלך עם מגן דוד ובפירוש ביקשתי שלא יהיה דברים כאלו.
השאלה נשאלת האם הוא יביא בכל אופן ואני לא רוצה שתהיה לי בבית עבודה זרה חס ושלום האם מצב כזה קורה מותר לשים את זה באוטו או שאוטו ובית זה אותו דבר? מה הפתרון שאתה מציע לי.
אמא שלי הייתה גרה איתנו ובחיים לא נתקלתי בצלב או עבודה זרה כי היא כיבדה.

ועוד שאלה נוספת. יום אחד עבד אצלנו מוסלמי בבית ונכנס לבית אולי היה אליו משהו של עבודה זרה..זה נחשב גם? או רק שגרים? אני ממש לא ידועת מה לעשות נכון אשמח לעזרתך כבוד הרב.
קארין

תשובה
שלום וברכה

הדקדוק שלך על קדושת הבית ראוי ומבורך, ובזכותו תזכו להקים בית קדוש ומבורך, ותזכו לבנים ובנות צדיקים וצדקניות.

אכן כדאי שלא יכנס עבודה זרה לרשותך ואין הבדל בין ביתך לבין מכונית שלך, אם יש לך חשש שאחיך יכניס, כדאי להתחמק מלהזמינו. ואם אי אפשר יש להסביר לו כי שבשם הצלב עם ישראל עלה על המוקד וסבל בל יתואר אלפים שנה, ולכן הדבר מהוה פגיעה קשה ברגשותינו. ועל כך לעמוד בתוקף. [לעצמנו חובה להחדיר כי עבודה זרה מהוה פגיעה בה' האלוקים שמחייה אותנו כל רגע, ודואג לכל צרכנו באהבה וברחמים, ולא צריך להסביר מה המשמעות של לומר עליו שהוא בשר ודם או עץ ואבן. אך למי שלא זכה להכנס תחת כנפי השכינה קשה להסביר את הדבר].

לגבי מוסלמי, הם מאמינים בא-ל אחד, ולכן אין בעיה של עבודה זרה, אנחנו מתרחקים מדברים הקשורים לאמונה בנביא שקר, אך אין בעיה אם הוא החזיק במשהו בזמן עבודתו.

בכל אופן אם נכנס לבית באיזה צורה עבודה זרה, צריך רק להרבות קדושה בבית כנגד, ללמוד בבית יותר תורה, ולהתחזק במעשים טובים ומצוות בבית.

ברכה והצלחה
הרב יהודה סטורץ
בית ההוראה נאות שמחה בראשות הגר"י לוקסנברג שליט"א

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.