אודות 'הרב של האינטרנט'

נעים להכיר... מי אנחנו, מה אנחנו עושים, ומה הם היעדים שלנו?

הרב של האינטרנט, כשמו כן הוא, סוג של רב שמשיב לפונים באמצעות האינטרנט, ומעניק יעוץ הדרכה והכוונה בנושאי יהדות לנוער ולמבוגרים המתעניינים ומבקשי לקבל יעוץ.
כך למשל מעניק האתר הדרכה מעשית בשפה עכשווית וקולחת, הדרכה מעשית בנושאים הלכתיים שונים. איך עורכים ליל הסדר על פי ההלכה, מה עושים כשפוקדים קבר באזכרה, מי אומר את הקדיש, מה מברכים על פרות וירקות כאלו ואחרים, וכיצד יש לנהוג לפי ההלכה בכל תחומי החיים.

האתר, פרי יוזמה של ארגון 'אחינו – תורה ויהדות לנוער', הפרוס ברחבי הארץ עם מאות עובדים ומתנדבים הפועלים כחונכים לבני נוער ומבצעים עבודות של חינוך, סיוע ורווחה.
הארגון באמצעות האתר ובאמצעות רשת המתנדבים שלו, משקיע רבות בייעוץ לבני נוער המתעניינים ביהדות, ומכוון אותם לדרך של התקדמות שקולה ומחושבת, מעודד את הצעירים המתחזקים ביהדות לעשות זאת בתיאום עם ההורים, תוך מתן כבוד לשאר בני המשפחה, והימנעות מחיכוכים מיותרים שקורעים לעיתים משפחות שלמות בגלל חזרה בתשובה בצורה לא נכונה ולא מכוונת, השואבת את הנער הצעיר לדרך של קיצוניות מיותרת ושגויה מעיקרה.
כל האמור מתבצע לפי ההלכה הצרופה, בהתאם להשקפת העולם החרדית, ועל פי הכוונתם של גדולי התורה, מבלי להתגמש על קיום ההלכה ועל שמירת המצוות, אך מבלי להיתפס לקיצוניות מיותרת וחסרת תוחלת.

קטגוריית השו"ת
אגף חשוב מאוד בפעילותו של האתר עוסק בשאלות והתשובות. בקטגוריית 'צור איתנו קשר' נינת לכל גולש האפשרות לשגר שאלה ל'רב של האינטרנט', בכל נושא הקשור לשמירת המצוות וקיום ההלכה.
צוות הרבנים מקבל את השאלות ומשיב להם במהירות וביעילות, תוך התייחסות פרטנית לנושאים שהוצפו על ידי השואל.
ההתכתבויות הנבחרות והתשובות שנראות ככאלו שעשויות לעניין גולשים רבים נוספים, מעולות לאתר במדור 'אתם שאלתם', ואכן רבות מהן זוכות לכניסות רבות במעגל השנה, מצד גולשים המבקשים לשאול את אותה השאלה, וזוכים לקבל תשובה מוכנה מבלי לטורח או להמתין עד שהרב יענה על שאלתם באופן פרטני.

מעגל השנה
'הרב של האינטרנט' משקיע גם בליווי מלא של כל מעגל השנה היהודי, מראש השנה ועד חודש אלול של השנה הבאה, דרך חגי תשרי, חנוכה, פורים, פסח, שבועות, חורף, קיץ, הצומות השונים, ל"ג בעומר, ימי הילולא של גדולי הדורות ורבנים מפורסמים ועוד.
כל אחד מהנושאים הללו מונגש בצורה עכשווית ועדכנית, בשלל מאמרים עם תכנים ברורים ובהירים, שכל מטרתם להנגיש את המידע על החג, את אווירת החג ואת המנהגים והמסורות הנהוגות בחג, בצורה שתהיה הכי קלה והכי מונגשת עבור האדם הלא תורני, שרוצה להרחיב את הידע אודות חגי ומועדי ישראל או אישים בולטים בשרשרת הדורות של העם היהודי.
המלאכה עדיין בעיצומה, ומדי שנה נוספים מאמרים חדשים המעשירים את התוכן הקיים, ומעניקים זוויות נוספות של סקירה והסברה בכל הקשור למעגל השנה היהודי.
צוות האתר פועל ברגישות רבה, כהוא פונה לקהל יעד ברמות דתיות שונות, ועושה מאמץ גדול בהתנסחות ובאופן הגשת החומרים שלא לפגוע באיש, ולאפשר לכל אחד למצוא באתר את אשר אהבה נפשו, בצורה נעימה לקריאה ונוחה לעיכול.

תגובות:

  1. רפאל says:

    אשמח לקבל תכנים למייל

  2. מירי says:

    שלום אשמח לדעת מיהו הרב שמנהל את האתר

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.