זיווג משורש נשמתי, לא הבנתי מה זה אומר?

שאלה

שלום כבוד הרב!

התחלתי להתקרב לדת ממש לאחרונה… אני צופה קצת בהרצאות של רבנים באינטרנט ונחשפתי למושג – זיווג משורש נשמתי… לא ממש הבנתי מה זה אומר… לפי מה שאיכשהו הצלחתי להבין זה ששתי נפשות משלימות אחת את השניה.

רציתי לשאול- האם קיים מצב שאקבל בשבילי משהו שאני פחות מתחברת אליו? בין אם זה תכונות אופי ובין אם זה מראה חיצוני? אולי הוא לא יתאים לי ולא אתחבר אליו כי הוא לא בדיוק מה שרציתי?

אשמח לדעת לעומק יותר.

תודה רבה!!

 

תשובה

שלום רב!

כל איש ואשה, עוד לפני שהם נולדו, נקבע משמים מי יהיה בעתיד בן הזוג שאיתו הם יתחתנו. הבן זוג נקבע בשמים לפי שורש הנשמה, דהיינו לפי החיבור שיש בנשמות בין אחד לשני.

על פי רוב, ישנה התאמה גם במערכת המושגים של העולם שלנו בין איש לאשתו. ויותר מכך, כשמישהי מחפשת את בן זוגה, והיא באה לברר אם הוא אכן מתאים לה, היא לא מבררת זאת דרך בדיקה האם אותו בחור הוא משורש נשמתה (והיא גם לא יכולה לבדוק זאת). היא מבררת זאת דרך בדיקה האם הוא מתאים לה מבחינת התכונות אופי שלו, אם היא מרגישה טוב איתו וכו'. אם נמצא שאכן ישנה התאמה בין השניים, וגם הבחור וגם הבחורה חושבים כך והם רוצים להתקדם לקראת חתונה, זה סימן עבורנו שישנה התאמה ביניהם גם על פי שורש נשמתם.

יכול להיות שאיש ואשה יתחתנו גם כשאין ביניהם כל כך התאמה, אך זה לא משהו שנעשה בכפיה, זה יתכן לדוגמה אם משמים סובבו שבאותו זמן שהם הכירו אחד את השני, הם לא הרגישו שהם לא מתאימים כל כך אחד לשני. גם במקרים כאלו, בדרך כלל כשיש רצון טוב בין שני הצדדים, ניתן ללמוד איך לחיות טוב אחד עם השני ולהנות מהחיים המשותפים, אך כל מקרה הוא לגופו של עניין.

בברכה
יעקב

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.