ללמוד בישיבה זה משהו אחר לגמרי

רוני איילון, בעברו לוחם סיירת מטכ"ל ממליץ

אבידור רענן

יש היום הרבה קהל וירטואלי שנוגע-לא-נוגע ביהדות. הוא שומע המון הרצאות וכו', אבל כמו בכל דבר חייבים לפעמים 'מסה קריטית' שתגרום לאיזה שינוי פנימי בתוך הלב, ואם יש לאדם את האפשרות הזאת לעצור רגע את שטף החיים ושנה שלמה ללכת ולטבול במקווה של תורה, בישיבה – זה אחרת לגמרי

רוני איילון, בעברו לוחם בסיירת מטכ"ל שחזר בתשובה ומנהל כיום את מרכז 'שמים' בתל אביב, בראיון מיוחד ל'רב של האינטרנט'.

מה מיוחד בעם ישראל, שלא מוכן לוותר על אף חייל ומה גורם לכל חייל להסכים למסור נפש על עם ישראל?

אני חושב שזה טמון אצלנו בדי.אנ.איי. כתוב הרי שהקב"ה, התורה ועם ישראל אחד הם, ולכן, כמו שספר תורה שחסר בו אות אחת הוא פסול, כך כשבעם ישראל חסרה נשמה אחת, הוא לא יכול להגיע לתכלית. כתוב 'ויחן שם (עם) ישראל נגד ההר' – כאיש אחד בלבד אחד. אם חסרה נשמה אחת מעם ישראל, אז הוא אבוד, בלי זה אי אפשר להגיע לחיבור הקדוש עם הקב"ה ועם התורה. אנחנו לא מוותרים על אף אחד, וצריך להגיע להכרה שרק כולנו יחד יכולים. כולם חשובים, וצריכים להתאמץ להגיע להכרה שלא משאירים חיילים בשטח, אלא שיש להתאמץ להתקרב לכולם, למצוא המכנה המשותף ורק אז נוכל להתקדם ולהיות אחד.

זה משהו שהוא בדי.אנ.איי. משהו עמוק. החייל לא מבין כלל בשכל למה הוא עושה זאת, אבל משהו פועם בו ברבדים הפנימיים של האישיות שלו. לכל אחד יש נשמה קדושה, והנשמה הזו מרגישה דברים שאפילו הוא לא חש, ומשם זה מגיע.

מה הביא אותך ליהדות? איך הגעת לדת בעודך בתפקיד בכיר בצבא?

"ה'ניווטי בדד'. יש משימות צוות, ויש משימות בדד. אני חושב שהמשימות שעשיתי לבד גרמו לי להכיר את אלוקים. זה היה אחד מהדברים העיקריים, כשאתה יוצא אל ה'ג'ונגל' מהביטחון של העיר, ואתה הולך לילות שלמים לבד, אתה מתוודע למציאות הזו של הבריאה, של אלוקים שאתה נמצא לבד אתו במשך שבועות, וזה פועל בנפש. פתאום אתה מתוודע למציאות אחרת, יותר גבוהה מהעולם הרגיל".

מה היית ממליץ לבחור שמבקש להתחזק?

"ללכת לישיבה, זה מאד חשוב. יש היום הרבה קהל וירטואלי שנוגע-לא-נוגע ביהדות. הוא שומע המון הרצאות וכו', אבל כמו בכל דבר חייבים לפעמים 'מסה קריטית' שתגרום לאיזה שינוי פנימי בתוך הלב, ואם יש לאדם את האפשרות הזאת לעצור רגע את שטף החיים ושנה שלמה ללכת ולטבול במקווה של תורה, בישיבה – זה אחרת לגמרי מאשר להיות אקסטרני ששומע מידי פעם שיעורים. והרצון של כולנו הוא להשתנות ולהשתפר, ולמי שיש את האפשרות ויכול לקחת פסק זמן מהחיים ולטבול במקווה של תורה ומצוות, כמובן שזה ה-דבר".

רוצה לשמוע עוד על לימוד תורה בישיבה, ובכל נושא אחר ביהדות

אתה מוזמן להתקשר לרב אהרון 050-4141386 או לרב שמעון 052-7636278

וגם בשיחת חינם ב 1800-20-18-19

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.