תחנת הכוח של העולם, הגנרטור הלאומי של עם ישראל.

מה היה קורה אם האחראי היה שוכח להפעיל את תחנת הכוח הראשית של מדינת ישראל? איך זה קשור ללימוד תורה בישיבה? ראש הישיבה הרב מיכאל חסין שליט"א בראיון על בחורים, גנרטורים ומה שביניהם - ראיון מיוחד לאתר

אבידור רענן

שאלה: אז מה כל כך חשוב בלומדי התורה בישיבות?
יום אחד בהיר, ללא כל התרעה מוקדמת, משביתה תקלה מסתורית את תחנת 'רידינג-1', תחנת הכוח הראשית של מדינת ישראל. לפתע פתאום נפסקת אספקת החשמל בכל רחבי הארץ.

עצום את עיניך ונסה לדמיין את המחזה בעיני רוחך: אלפי אנשים ילכדו במעליות תקועות, רבבות נוספים ימצאו את עצמם יושבים או עומדים ברכבות שחדלו לנוע. רמזורים יחשיכו ופקקי תנועה ענקיים ישתרכו בכל צומת. מחשבים יקרסו, בנקים יתמוטטו, מערכות תקשורת יפלו, מוקדים פיננסים יכנסו לשיתוק מיידי. מטוסים לא יוכלו להמריא או לנחות. בתי חולים יתקשו לתפקד. הצבא יכנס למערך חירום, אבל בלי מחשבים לא יהיה ביכולתו לגייס כוחות מילואים, ובלי קווי תקשורת תקינים הוא לא יוכל לזמן אותם לנקודות ההתכנסות. אין רדיו, אין טלוויזיה, אין מיקרוגל לחמם את ארוחת הצהרים, אין אפילו טלפון בשביל לספר על כך לאימא. וכל זה בגלל שהתורן האחראי לא התעורר בזמן ושכח ללחוץ את הכפתור הירוק שמפעיל את הגנרטורים הענקיים….

המשל הדרמטי הזה מסייע לרב מיכאל חסין שליט"א, ראש ישיבת "למצוינים" ברחובות, להמחיש את חשיבותה המרכזית של הישיבה. "הישיבה", הוא אומר, "היא תחנת הכוח של העולם, הגנרטור הלאומי של עם ישראל. הגנרטור הזה מוכרח לעבוד 'נונ-סטופ', 24 שעות ביממה, אחרת התוצאה עלולה להיות הרת-אסון. אם לא יהיה גנרטור שיזרים אנרגיה רוחנית לעולם הרי שכל המערכות יתקעו והעולם לא יוכל להמשיך לתפקד".
שאלה: אז זה ההבדל בין מי שלומד תורה במסגרת שיעור לבין מי שנכנס לישיבה?

"בדיוק", אומר הרב חסין. "כשאדם לומד תורה באופן פרטי הוא מקיים בזה מצווה חשובה מאוד, אבל הישיבה היא הרבה יותר מזה. אחד ממטרותיה של הישיבה הוא להבטיח שישמר רצף של לימוד תורה בכל הזמנים ובכל התקופות, ללא הפסקה. זה לא רק ענין פרטי של אדם מסוים, אלא תנאי בסיסי לקיומו של עם ישראל. ברגע שעם ישראל מאבד את הקשר החיוני עם התורה, חלילה, הוא מאבד את יכולת הקיום המופלאה שלו. הוא הופך לעם ככל העמים ואז עלול להגיע חלילה למצב של הכחדה".
שאלה: מה עושה הישיבה באופן אישי לבחור שלומד בה?

"מלבד החשיבות הכללית של לימוד התורה לקיום העולם, יש ללימוד בישיבה ערך גדול מאוד עבור התלמיד הלומד בה. ישיבה היא לא רק מקום שבו רוכשים ידיעות בתורה, המטרה של הישיבה הוא להפוך אותך לבן אדם אחר ובשביל זה לא מספיק שתקפוץ לביקורים מזדמנים כשיש לך זמן פנוי. בשביל זה אתה צריך להיות מונח לגמרי בפנים".
"זה היופי וההזדמנות שהישיבה מעניקה לכל מי שבא בשעריה: ההזדמנות להשקיע את כל-כולך אך ורק בלימוד התורה. בלי עיסוקים מהצד. בלי טרדות והפרעות. בלי לימודים נוספים. רק תורה. הזדמנות כזאת לא חוזרת על עצמה בחיים. בחור שיש לו הזדמנות להיכנס לישיבה צריך לתפוס את ההזדמנות בשתי ידיו ולא לוותר עליה".

רוצה לדבר על הישיבה או על כל דבר אחר ביהדות?

הרב אהרון מחכה לך בטלפון שמספרו 050-4141386 אפשר גם לרב שמעון 052-7636278 או לשיחת חינם ב 1800-20-18-19

וכמובן תוכל לפנות לרב של האינטרנט כאן באתר…

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.