איך מכפרים על העוונות

הרב אליהו עטייה על דרכי התשובה, ומה הם פועלים!

עשית עבירות רבות ועכשיו תפסת את עצמיך, ואתה מעוניין לחזור בתשובה ולמחוק את החטא. מה עושים?

התשובה מתחלקת לשלשה חלקים, החלק הראשון הוא עזיבת החטא, זאת אומרת שהאדם מקבל על עצמו שאני לא עושה יותר את החטא, זהו החלק הראשון.
למה הדבר דומה? אדם שהולך לטובול במי מקוה שאמור לטהר אותו, ולוקח איתו שרץ-דבר טמא, וטובל במקווה בודאי שהוא לא יהיה טהור כל זמן שהשרץ עדיין בידיים שלו, לכן דבר ראשון לפני הכל, לפני שאתה בא ומכין את עצמך לתשובה, היא ההחלטה והמחשבה אני עוזב את החטא הזה, אני לא עושה את זה יותר, זה השלב הראשון.
השלב האחרון הוא הקבלה לעתיד, שאני מקבל לעצמי קבלה גמורה את מה שהחלטתי.

השלב האמצעי הוא הוידוי, מה זה וידוי, וידוי שאדם מתבודד באיזו פינה ומספר להקב"ה מה הוא עשה. הקב"ה יודע, אז אתה באמת לא מספר לו, אתה לא מחדש לו שום דבר חדש, הוא כבר יודע היטב את הכל, אתה רק מספר לעצמך והוא שומע אותך, הוא שומע אותך מתוודה, אבל התועלת היא תועלת לעצמך.
מה התועלת בוידוי? מה התועלת לספר עלהחטאים? לכאורה יותר טוב לשכוח אותם, מה פתאום אני צריך לספר אותם? להתוודות עליהם בפני מי שכבר יודע? הקב"ה הרי יודע את הכל.

הסיבה היא ככה, כשאדם עושה עבירה הוא לוקח כמה תיבות מהתורה הקדושה, והופך את צירופי התיבות של המילים הכתובות בתורה לשמות טומאה, לדוגמא: אדם שח"ו גנב, הוא לוקח את התיבות שכתובים בתורה 'לא תגנוב', ומצרף אותם בצירוף של שם טומאה, והשם הזה נכתב על העצמות שלו, בפנים, בתוך הגוף נכתב שם טומאה. זו העבירה, כשאדם עושה עבירה, העבירה חקוקה על העצמות שלו בעצמו, הוא כותב על הגוף שלו שמות משמות טמאים כל מיני שמות טומאה זה אחר זה.

כשאני עושה וידוי ומזכיר את העבירה בפה מה אני עושה? אני עושה פעולה אחת, אני מחזיר את הצירוף הטמא חזרה למילים הקדושות של התורה, אני מחזיר את האותיות 'לא תגנוב' שהתהפכו בצירוף גרוע ורע של שמות טומאה ומחזיר אותם לאותיות קדושות של תורה, לאותיות 'לא תגנוב' הכתובות בתורה, זה הכח של וידוי וזה הסוד של כל וידוי ווידוי,

לכן צריך לעשות תמיד את שלשת החלקים האלה, א' לעזוב את החטא, ב' להתוודות, וג' ולקבל לעתיד, רק כך אתה מצליח לעשות תשובה.
לכן כשאתה מתבודד בפינה, אתה מתבודד באיזה מקום, ומספר לקב"ה בדמעות שליש את מה שאתה עשית, את מה שהוא כבר יודע, אתה מוציא את השמות טומאה ממך, וזה בעצמו התיקון, כי הרי למה אתה נופל בחטא פעם אחר פעם? כי עדיין כתובים על העצמות שלך את שמות הטומאה הקשים האלה, את השמות טומאה הטמאים האלה שגורמים לך ליפול עוד פעם ועוד פעם.

אבל כשאתה עושה וידוי אמיתי, ואתה מוציא את שמות הטומאה, והופך אותם חזרה לשמות הקדושה אתה כבר לא שייך לחטא, אתה יוצא ממנו, וממילא הוא לא יפגוש אותך עוד פעם והוא גם לא יחפש אותך עוד פעם, כי השם טומאה שהיה כתוב עליך, נהפך ע"י הוידוי לשם קדושה.
זה הכח של התשובה.

הוידאו המלא

 

 

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.