מה הם כלי העבודה הנדרשים כדי לחגוג את חג השבועות?

הרב אליעזר הילמן, מסביר מה שונה ומיוחד בחג השבועות מכל החגים האחרים המופיעים בלוח השנה היהודי,

מה הם כלי העבודה הנדרשים כדי לחגוג את חג השבועות? כלי העבודה

אוהד אטינגר

חג השבועות קרב ובא, ואתו גם גוברת התעניינות שלנו ושלכם, מה הוא מסמל ולקראת מה אנחנו אמורים להתכונן.
הרב אליעזר הילמן, מרבני 'אחינו', מסביר: "לכל חג מחגי ישראל יש 'כלי עבודה' שאיתם אנחנו מקיימים את מצוות החג. בראש השנה אנחנו תוקעים בשופר, ביום הכיפורים אנחנו צמים ומתפללים, בסוכות יש לנו סוכה, לולב אתרוג הדסים וערבות, בפסח אוכלים מצות ומרור, ושותים ארבע כוסות יין. בחנוכה מדליקים נרות ובפורים קוראים את מגילת אסתר, שולחים משלוחי מנות ונותנים מתנות לאביונים.
אבל מה עושים בחג השבועות?
בחד השבועות אין שום מצווה מיוחדת שאנחנו חייבים או צריכים לקיים. ישנם מנהגים שונים, כמו למשל המנהג להיות ערים כל הלילה וללמוד תורה, או המנהג לאכול מאכלי חלב, אבל אלו לא מצוות שאנו חייבים בהן כמו לולב בסוכות או מצות בפסח.
למעשה, שבועות הוא חג שבו אנחנו לא צריכים להתכונן אליו עם שום כלי או חפץ מיוחד. לא צריך שופר, לא לולב ולא שום דבר אחר. יתירה מזאת, לחג השבועות אין אפילו תאריך מוגדר. התורה לא ציוותה עלינו לקיים את החג הזה בתאריך ו' בסיוון, אלא אנחנו צריכים לספור 49 ימים אחרי החג הראשון של פסח, ולאחר מכן לקיים את חג השבועות.
למה?
כי זה כל העניין של קבלת התורה. בחג השבועות אנחנו מקבלים בכל שנה מחדש את התורה הקדושה.
כדי לקבל על עצמנו את עול התורה, אנחנו לא צריכים להכין שום דבר, לא צריכים לחכות לתאריך ספציפי, לא לצום ולא לתקוע בשופר. כל מה שאנחנו צריכים זה רק לקבל החלטה שאנחנו רוצים ללמוד תורה.
לא צריך כישרון מיוחד, גם לא חינוך מתאים מהבית. לא צריך שום דבר חוץ מהרצון ללמוד תורה.
זה בדיוק מה שקרה עם רבי עקיבא. הוא היה רועה צאן עד גיל 40, ולא ידע אפילו לקרוא את האלף בית. בגיל 40 הוא החליט ללמוד תורה, והלך יחד עם ילדים קטנים ללמוד את האותיות. הוא התמיד בלימודו עד שלבסוף הפך לרב הגדול והמפורסם ביותר בדורו, עד שנאמר עליו שהוא היה ראוי שתינתן התורה לעם ישראל רק בזכותו.
אז למה אנחנו מחכים? בואו גם אתם, כל אחד שקורא את הדברים הללו, והצטרפו אלינו ללימוד התורה. כי כל אחד יכול!!

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.