יש קשר בין הזיהום לתחילת השנה החדשה?

שאלה

שלום רב,
בלילה שבין שלישי לרביעי בסביבות אחד בלילה התחיל להתפתח אצלי זיהום,
עכשיו מרגיש הרבה יותר טוב אבל לא 100%. רציתי לשאול האם יש קשר לזה שזה קרה ממש בתחילת השנה החדשה ואם כן על מה אני צריך להקפיד יותר?

ואשמח לעוד שאלה, אני מבית חילוני וחוזר בתשובה לאט לאט לבד, רציתי לשאול איזה דברים קטנים (או גדולים) אני יכול לעשות בשביל להתחיל אפילו בקטן לשמור שבת עד שאוכל לשמור שבת כמו שצריך? בהנחה ששאר הבית לא שומר שבת כלל, אפילו לא קידוש, אין לי חדר שאני יכול להיות לבד ואין לי חברים ששומרים שבת אשר גרים יחסית קרוב אליי.

תודה רבה מראש!

דניאל

 

תשובה

שלום דניאל היקר

גם אם יש קשר בין הזיהום לזמן של תחילת השנה, זה לא דבר שאנו יכולים לדעת אותו בוודאות. יתכן שהזיהום הוא חלק מהייסורים שהקדוש ברוך הוא שלח לך בכדי לקרב אותך יותר אליו, שכן ידוע שכל צער וייסורים שאדם עובר בעולם הזה, אם הוא מקבל את הייסורים מתוך אמונה, הייסורים מכפרים לו על עבירות ומוסיפים טהרה לנפשו.

 בכל אופן על כל צער שאנו חווים, עלינו להאמין שהדבר הגיע מאת הבורא יתברך, והכל נעשה רק לטובתנו. יהודי עם אמונה שלמה, מודה לקדוש ברוך הוא על כל מה שקורה לו, בין על הדברים הטובים ובין על הדברים שנראים בעיניו כלא טובים.

שמחתי מאד לקרוא את מה שכתבת על ההתקרבות שלך לתורה ולאבינו שבשמים. כל פעם ששומעים על עוד בן יקר שחוזר לאבינו שבשמים זה משמח ומרגש. אשריך!

 לגבי שמירת שבת אתה יכול להתחיל עם כך שאתה לא מדליק אש בשבת (כגון לא להדליק את הגז בכדי לחמם לך אוכל), אתה יכול להשתדל לא להדליק או לכבות את האור בשבת, לא להשתמש במחשב בשבת וכדו', לפי מה שמסתדר לך בשלב הזה.

 למרות שלפי איך שאני מבין אתה נמצא בשלב די התחלתי, הרבה פעמים מומלץ גם בשלבים כאלו, ללכת לבית כנסת בשבת. כשאתה בבית כנסת אתה מרגיש הרבה יותר את האווירה של השבת ואווירה של קדושה. חוץ מהמצוה של התפילה בבית כנסת שאתה מרוויח, הדבר יכול לתת לך יותר כוחות לשמור שבת.

 לגבי קידוש, אם אתה מרגיש רצון לעשות קידוש בשבת, אז כדאי שתדע שבאופן עקרוני אין שום מניעה מלעשות קידוש בלי המשפחה. לא צריך לעשות קידוש עם ארוחה רצינית, אפשר לעשות משהו מינימלי. דהיינו לקחת כוס עם מיץ ענבים (מיץ שכתוב על הבקבוק שלו שהוא טוב לקידוש), להגיד את נוסח הקידוש, לשתות את המיץ ענבים ולאכול איזה לחמניה או פרוסת לחם. באופן כזה כבר יוצאים ידי חובת המצוה של קידוש וסעודת שבת. כמובן שאם אתה יכול להוסיף עוד מאכלים בכדי שיהיה לך יותר "עונג שבת" זה עדיף, אך כאמור הדבר לא מחוייב.

 אתה יכול גם לדאוג לקצת חטיפים או דברים טעימים אחרים שיהיו לך לכבוד שבת. כך תוכל להרגיש יותר נעימות ותענוג בשבת.

 אם יש איזה שיעור תורה שמתאים לך ושאתה יכול ללכת אליו בשבת, זה וודאי יהיה דבר מצויין.

אם תזדקק לעוד עזרה בהתחזקות, נשמח לעזור.

 בהצלחה ובברכה

יעקב

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.