"יש לי פחדים נוראיים מהגיהינום"

הרב של האינטרנט מסביר איך אפשר לאזן בין הידיעה הבריאה שמי שעושה מעשים רעים ייענש על כך, ובין הצורך לחיות ברוגע ובנחת, מבלי לסבול מפחד משתק.

שלום כבוד הרב אני צריכה עזרה יותר נכון עצה מאשר שאלה.

כל פעם שאני נכשלת במשהו גם אם הוא הקל שבקלים, אני מתחילה לשפוט את עצמי, לחשוב שאני לא טובה. אני מתחילה לחזור בתשובה, אבל אני לבד בזה.

בנוסף יש לי פחדים נוראים מגיהינום. אני נורא אוהבת את הקדוש ברוך הוא ורוצה לעשות את רצונו מתוך אהבה ולא מתוך פחד, אימה והאשמה עצמית, האם יש לך עצות לתת לי?

בתודה רבה חן

 

 

שלום רב!

זה נכון שיש מציאות של גיהינום, אך יש להבין שהקדוש ברוך הוא מפעיל את הגיהינום, לא בשביל שיהיה לנו רע, אלא ההפך בשביל שיהיה לנו יותר טוב.

אם לא היה גיהינום, אחרי ה'מאה ועשרים' כשהיינו עולים לעולם האמת, אם לא זכינו להיות צדיקים גמורים בעולם הזה, לא היה לנו שם תיקון ולא היינו זוכים למקום טוב בגן עדן. אך בזכות הגיהינום העבירות שלנו ממשיכות להתנקות שם למעלה, ואחרי תקופה מסוימת כל מי ששייך לעם ישראל יכול להיכנס לגן עדן  ולהתענג שם מזיו השכינה והתענוגים הגדולים שיש שם.

לכן הגיהינום לא צריך לנסוך בנו הרגשות לא נעימות, אלא ההפך, יש לראות זאת כמשהו שניתן לנו מאתו יתברך מרוב אהבתו אלינו.

זה שנוצר אצלנו בלב איזה פחד מלעשות עבירות מחמת  ידיעת העונש, זה גם דבר מצוין עבורנו, אילולא זאת, וודאי שהיינו נכשלים הרבה יותר במעשים לא טובים, למרות היותנו אוהבים את אבינו שבשמים.

אך הפחד הזה צריך להיות משהו עדין בנפש פנימה, לא משהו שצריך להלחיץ אותנו ובטח שלא להכניס אותנו לפאניקה.

זה כמו שאדם שנוסע ברכב, יודע שיש משטרה בדרכים, ויש לו איזה פחד מסוים שאולי יתפסו אותו עושה עבירות תנועה, לכן הוא באמת נזהר שלא לעשות עבירות תנועה, אך זה לא פחד שגורם לו מתח בלתי רצוי ולא נעים.

ובמקרה ששוטר יתפוס אדם שכן עבר על החוק, אך הוא ייווכח שאותו אדם באמת ניסה לשמור על החוק אלא שהוא לא הצליח בכך והוא מתחרט על מעשיו, אם בעל-לב ורחמן הוא השוטר, וודאי שהוא יתחשב בכך ולא יעניש את אותו אדם, והנמשל מובן, וברור כמובן שהקדוש ברוך הוא הוא רמן ואוהב אותנו אהבה עזה.

לגבי ההאשמה העצמית שאת מרגישה, אם את רוצה ללכת בדרך הנכונה, משתדלת בכך ומתקדמת בכיוון זה – אז זה ממש לא נכון להרגיש האשמה עצמית אם את נכשלת בדרך, או שעדיין לא מצליחה לעשות לגמרי את מה שצריך. תהליך של חזרה בתשובה זהו תהליך הדרגתי, והשם יתברך לא מצפה מאתנו לעשות את החזרה בתשובה בקפיצה אחת.

מה שחשוב כאמור, זה שרוצים לחזור בתשובה ומנסים לצעוד בכיוון הזה. מי שעושה כך הרי מעשיו רצויים ואהובים מאד למעלה, ואין קץ וגבול לשכר הגדול שהוא יזכה עבור כך.

תזכרי כל הזמן שהקדוש ברוך הוא אוהב אותך מאד, שמח אתך ונמצא אתך תמיד. את יקרה לו מאד.

הוא רואה שאת רוצה לעשות את רצונו, והוא גם מבין שזה קשה לך ולמרות רצונך הטוב את לא תמיד מצליחה לעמוד במשימות. הוא רואה את הרצון הפנימי שלך בלב ואת ההשתדלות שלך, וזה עושה לו המון המון נחת.

עלייך להיות תמיד שמחה ומאושרת, אשרייך שזכית!

בברכה

יעקב

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.