הטלפון האדום של מלך העולם

לכל נשיא או ראש ממשלה יש 'טלפון אדום'. כשזה מצלצל, לא משנה מתי ולא משנה במה עסוק המנהיג באותו רגע, הוא ירים את השפופרת וישמע בקשב רב את מה שיאמר לו מי שנמצא מעברו האחר של הקו. קבלו את מספר הטלפון האדום של מלך העולם

הטלפון האדום של מלך העולם

מאת: יעקב לוסטיג

הקדוש ברוך הוא בורא ומנהיג את העולם כולו. שום דבר לא קורה אם הוא לא נתן פקודה שכך יקרה. שום תאונה או 'מזל רע' לא פוקדים אדם, חיה או אפילו חפץ דומם, מבלי שתתקבל קודם לכן החלטה מתאימה, וכמו כן לא קורה שום דבר טוב, לא תרוויחו כסף, כבוד או נחת, אם ה'הוצאה' הזו לא קיבלה אישור חתום על ידי מלך העולם.

אבל יש לכם יכולת משמעותית להשפיע על הליך קבלת ההחלטות, וגם אחרי שכבר התקבלה החלטה, אתם יכולים לפעול בנושא ולגרום לשינויה. אתם יכולים להתקשר אל הטלפון האדום של מלך העולם, ולספר לו מה מציק לכם. אתם יכולים לבקש ממנו שישנה את ההחלטה שהחליט לגביכם ושישפיע עליכם שמחה, אושר, נחת ועושר.

איך?

על ידי תפילה!!

הקדוש ברוך הוא שומע תפילת כל פה. כל תפילה שמופנה כלפיו, מכל אדם או יצור בעולם, נשמעת על ידו ונלקחת בחשבון כשהוא בא לקבל החלטות הקשורות לאותו אדם. אפילו האדם השפל ביותר עלי אדמות יכול וצריך להתפלל לקדוש ברוך הוא.

אף אחד לא מבטיח לכם שכל תפילה תתקבל ותתגשם, אבל הקדוש ברוך הוא כן הבטיח לנו שהוא שומע כל תפילה, מאזין לה ומתחשב בה. יתירה מזאת, ישנם מקרים שבהם הקדוש ברוך הוא מציב בפנינו קושי כלשהו, כי הוא רוצה שנתפלל אליו. הוא רוצה לשמוע את התפילות שלנו.

מדי יום מתפלל היהודי שלוש תפילות: שחרית, מנחה וערבית. התפילות הללו חשובות מאוד, ואפשר לשאת תפילה גם בין לבין. "אלוקים תעזור לי לתפוס את האוטובוס בזמן", "תן לי כח להתמודד עם התינוק שבוכה כל הלילה", "בבקשה תעשה שהילד שלי יהיה בריא ולא יחלה" – כל משפט כזה הוא תפילה בפני עצמה, ולא משנה אם הוא נאמר תוך כדי ריצה חפוזה אל תחנת האוטובוס, או במהלך המתנה ממושכת בתור בקופת החולים.

התפילה היא לא רק 'טריק' כלשהו שנועד לסדר לנו את החיים ולארגן לנו הקלות והנחות מאת בורא העולם. התפילה היא בראש ובראשונה כלי לטיפוח הקשר עם הקדוש ברוך הוא. היא מאפשרת לנו לזכור שהוא קיים, משגיח ומתבונן בנו כל הזמן. היא נותנת לנו את היכולת לזכור שכל מה שקורה לנו – מגיע ממנו יתברך.

כשיהודי מתפלל הוא מקיים את עצם מצוות התפילה שזו מצווה חשובה מאוד, אבל הוא גם ובעיקר מקיים את מצוות האמונה. הוא זוכר ומחזק את ההבנה הפנימית שלו שהקדוש ברוך הוא ברא את העולם, מנהיג אותו כל העת, זן ומפרנס את ברואיו בכל רגע ובכל שעה. אפילו חתול אשפתות המתהלך ברחובותיה של עיירה זנוחה ונחשלת בפאתי זימבבואה שבאפריקה השחורה, אינו מוצא מזון לאכול מבלי שהקדוש ברוך הוא החליט שהוא ימצא. על אחת כמה וכמה יהודי, בן לאברהם יצחק ויעקב, 'נזר הבריאה' שבשבילו ובשביל בני עמו נברא העולם כולו, בוודאי שאינו מש לרגע מתחת השגחתו הקפדנית והצמודה של הקדוש ברוך הוא.

אם תרצו, זוהי מהותה של האמונה בקדוש ברוך הוא. זוהי התמצית של הדת היהודית. זוהי תכלית הבריאה כולה: כדי שיהודים יזכרו את האלוקים, יעבדו אותו, יתפללו אליו וישמרו על קשר שוטף אתו.

תגובות:

  1. יהודה שם טוב says:

    בחג שבועות שקיבלנו תורה.מתן תורה הבורא יתברך לא שאל אותנו אם מתאים לנו או לא.חובה תפילות ללא הפסקה.חובה שמירת שבת טהרה כשרות.בין אם תרצה או לא.אין מציאות לחיים ללא לימוד תורה.עץ חיים היא למחזיקים בה

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.