בישיבה ה'אורות' אינם מתעמעמים

הרב אביגדור ברנשטיין מסביר למה כדאי לצעירים לבוא ללמוד בישיבה

קוראים לו הרב אביגדור ברנשטיין, והוא מלמד תורה לצעירים בישיבות ובמסגרות שונות, בנוסף לכך הוא מפעיל עשרות פרויקטים בתורה ויהדות.

אולי תנסה להסביר לאלו המתלבטים, מה ישיבה עושה ללומד בה, ומדוע כדאי לצעירים להיכנס ללימודים בישיבה.

הישיבה היא 'כור ההיתוך' ליהדות, רבים מבעלי התשובה נשבים בתחילת דרכם בקסם ה'אורות' שיש ביהדות ובעקבות כך מקבלים על עצמם עול מלכות שמים, אך מה קורה כאשר 'אורות' אלו מתעמעמים מעט, בדרך כלל חווה הבחור נפילה ברוחניותו, תופעה זו נחסכת ממי שבחר ללמוד בישיבה. בישיבה 'אורותיו' אינם מתעמעמים כי על ידי לימוד התורה 'אור' זה מקבל מימד נוסף, מימד עמוק של לימוד התורה. הרגש שהיה מנת חלקו של בעל התשובה בתחילת דרכו מפנה את מקומו לשכל ולכך אין תחליף, ידוע הדבר כי בכל הגלויות, בכל עיירה בה פעלה ישיבה המקום לא פסק מיהדותו על אף הפרעות והמשברים בחיי הדת והמדינה, דבר המוכיח את השפעתה של הישיבה על כל סביבתה ולא רק על לומדיה, חיזוק השורשים במקומו העמוק ביותר יגיע על ידי הישיבה, אין קיצורי דרך!

כאשר בא אדם לחסות בצל התורה הקדושה יש צורך שהיהדות תיכנס לו לנשמה, לכל עצמותיו, באם לא יעבור צעיר זה את כור ההיתוך הישיבתי, אז כל יהדותו שרכש בהרצאות ובסמינרים תישאר חיצונית, ויש חשש שכל ששמע לא יחדור לעומק בשרו.

האם אתה יכול להבחין בין מי שלמד בישיבה לבין אחד שלא עבר בין כותלי הישיבה?

בוודאי, גם על בעלי תשובה עם וותק של 20 שנה ניתן להבחין אם היו במסגרת המדוברת אם לאו, הדבר מתבטא בשולחן השבת שלהם, רמת הרוחניות ורמת לימוד התורה אצלם אף היא שונה, כמו כן ניכר הדבר בחינוך הילדים ובפרט בקשר שיש לזה שכן עבר את התהליך הישיבתי עם רבני הישיבה התומכים ומחזקים אותו לכל אורך הדרך, וכל הנ"ל הוא על קצה קצהו של המזלג, למעשה מי שנמצא בחוץ ולא חווה את חיי הישיבה מקרוב ייתכן שלא יבין על מה אני שח.

ומה לומדים בישיבה?

על שאלה זו ענה ר' שמשון פינקוס זצ"ל כי באוניברסיטה לומדים כיצד לייצר מכונית, מקרר או מצלמה אך בישיבה מייצרים 'מענטש' [בן אדם], בישיבה לומדים להיות אנשים, התורה משנה את הבן אדם ומעצבת אותו מחדש, לא לחינם נמשלה התורה לאש על כי רק היא מכל ארבעת היסודות [רוח, מים, עפר ואש] באם תתערב עם יסוד שונה ממנה תהפוך את צורתו, אש מאדה את המים, מלחכת את העפר ואף את החמצן – הרוח מכלה היא.

רוצה לדבר על הישיבה או על כל דבר אחר ביהדות?

הרב אהרון מחכה לך בטלפון שמספרו 050-4141386 אפשר גם לרב שמעון 052-7636278 או לשיחת חינם ב 1800-20-18-19

וכמובן תוכל לפנות לרב של האינטרנט כאן באתר… לחץ כאן!

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.