אמא, תכיני לי צ'יפס בחמש בבוקר

הרב יצחק פנגר:  אל תתבכיין, זה הזמן לבקש

 

 

סיפר לי אחד המרצים הרב יוסף פורטל – כשהוא היה ילד היה מאד אוהב לשחק כדור רגל . ובשלב מסויים כשהוא היה משחק כדור רגל הוא שבר את הרגל. אבל לא סתם שבר את הרגל, הוא ריסק אותה. מהכף רגל עד הירך הוא שכב בבית עם הרגל למעלה תקופה מאד ארוכה. עכשיו תבינו, שלשכב עם גבס ככה בלי לזוז, זה לא קל. התקופה הכי קשה זה הלילה, הוא אומר. זה השעות שהגירודים, הכאבים –אהההה – משגעים אותך.

אמא שלו היא קונדיטורית. היא היתה קמה ב4 לפנות בוקר להכין כבר עוגות, להכין דברים כבר על הבוקר. חמש בבוקר הוא היה מבקש ממנה: אמא, אני מאד אוהב צ'יפס, תעשי לי צ'יפס. ואמא שלו אמא טובה, חמה, מה? הבן שלה הפצוע מבקש צ'יפס, היתה עושה לו צ'יפס, איך שהוא אוהב, עם מלח, בדיוק כמו שהוא רוצה – בחמש בבוקר.

ואז הוא אומר לי – פנגר, תחשוב רגע הגיוני, תתאר  הייתי מבקש מאמא שלי אם אני לא פצוע, סתם,  רגיל, או קיי, היה אומר: אמא, תכיני לי צ'יפס בחמש בבוקר, היא תכין לי?…. שתי סתירות, מה אתה חושב, אני עובדת אצלך, מה קרה? נכון, ברור שלא. אלא מה, אתה פצוע – זה הזמן לבקש. תקשיבו טוב. כשאתה פצוע, זה הזמן לבקש. כשאתה מרגיש פצוע, מרגישה פצועה, מה שנקרא, נפלתי, עשיתי איזה שטות, אני מרגיש, אלוקים, אני פצוע… פצוע…  זה הזמן לבקש מבורא עולם זה הזמן להתחנן אליו, אלוקים אוהב אותך, אוהב אותך, הוא רואה מה שעברת, הוא  רואה מה שעברת, אתה פצוע, אל תתבכיין, זה הזמן לבקש. אולי תקבל דברים שבצורה אחרת לא היית מקבל. לא מכיר  אבל אם אתה פצוע, תבקש.   בהצלחה.

 

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.