איך להתחזק באמונה למרות כל הקשיים הרבים?

הקשיים גדולים וחייבים להחזיק את הראש מעל המים

השאלה:

התגיירתי כבר מעל 10 שנים ובעלי גם כן גויר, מאז החתונה אנחנו עוברים בלי סוף קשיים אני באמת משתדלת לעשות רצון השם תמיד אפילו שהמשפחות שלנו אינם יהודים, עם כל הקשיים לא מוותרים רציתי לשמוע עם יש לרב איזו עצה להחזיק מעמד ובאמת להאמין שהכול לטובה ומאהבה אלינו…

בתודה

הרב של האינטרנט עונה:

שלום רב,

אין גבול לאהבה אותה אוהב הקדוש ברוך הוא את כל אותם אלו שבחרו מרצונם לחבור לעם היהודי ולהצטרף לשורות העם הנושא את התפקיד הגבוה בעולם – שמירת הקשר בין העולם לבין אלוקים. התורה מצווה מספר רב של פעמים על האהבה והחיבוק האוהב שיש לכל אחד להעניק לגרים, זאת כתוצאה ישירה של האהבה והחיבוק לו אתם זוכים ממלכו של עולם.

למרות כל זאת ואדרבה, דווקא בשל כך, אתם חווים קשיים ואתגרים בחייכם. כמו אב שהוא גם רופא הנאלץ להכאיב לבנו אהובו בטיפול קשה אך חיוני, הוא לא עושה זאת בגלל שהוא רוצה להכאיב חלילה לבנו, אדרבה, הוא אוהב אותו ורוצה לרפאות את גופו ודווקא בשל כך הוא נאלץ להכאיב לו, כך הם הקשיים והצרות המגיעים אליו מאת אלוקים.

כשהקדוש ברוך הוא, האב האוהב והרחמן, נותן לאדם קשיים ואתגרים, הוא לא עושה זאת אלא מתוך אהבה. "כי גם הייסורים ממקור האהבה הם באים" כותב המקובל רבי משה לוצאטו בספרו דרך השם. לעיתים הקשיים נועדים כדי לנסות את האדם אם ימשיך לדבוק באמונתו ובכך לאפשר לו להגיע לרמות רוחניות של קשר עם אלוקים, קשר גבוה ומושלם יותר, לעיתים הם נועדים כדי לנקות ולטהר את האדם מכתמי החומריות המעיבים על נשמתו ומפריעים לה להתחבר לבוראה ולעיתים הם באים מחשבונות ושיקולים אחרים, כשהמשותף לכולם כי מתוך אהבה גמורה הם באים ואך ורק לטובתו של האדם.

עצם הידיעה וההבנה כי הקשיים המלווים את חיינו קיימים אך ורק לטובתנו, גם אם אנו עדיין לא יכולים לראות זאת ולהבין מדוע זה טוב, יכולה לנחם אותנו בעת הקושי, בפרט אם נצליח להיזכר כמה פעמים בחיינו דברים שנראו לנו לא טובים התבררו לנו אחר כך כדבר הכי טוב עבורנו. ממש כמו הסיפור על האדם שאיחר לטיסה חשובה והפסיד בשל כך הרבה כסף, אבל רק כמה שעות אחר כך כשהתפרסם שהמטוס התרסק, הוא הבין שהוא זכה לקבל את חייו במתנה.

איחוליי שיהיה לכם רק טוב וכמובן, לכל שאלה נוספת אנחנו כאן בשמחה.

משה

גם יש לך שאלה? בשביל זה יש את הרב של האינטרנט… לחץ כאן!

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.