איזה תרגיל ניתן לעשות לשיפור המצב רוח?

נמאס לך לשמוע שהכל לטובה? יש לך דרך נוספת להתעודד

משה ויטמן

אין יותר קל בימינו מלמצוא שותף, כל עוד מה שאתה מחפש מאותו שותף, הוא להיות שותפך לצרה. לכל תחום אחר שתחפש שותפים או חברים, אתה עלול למצוא את עצמך מאוכזב מתוסכל ונותר בסופו של דבר לבד, אך שותפים לצרה, לצערנו הרב, ממש לא חסר. מי לא עוברקשיים, צרות, אכזבות ובעיות מגוונות ושונות, החיים לא מי יודע מה מאירי פנים וכשהם לא מאירים לנו את פניהם, האתגר שלנו להמשיך ולהאיר את פנינו שלנו לעצמנו ולסביבתנו, נעשה יותר ויותר קשה.

איך מתעודדים? יש הרבה דרכים חלקן מוכרות יותר, חלקן פחות. הבעיה הגדולה מתחילה כשאנו מנסים למצוא נחמה, אך משום מה כל הדרכים המוכרות לא מספיק עובדות אצלנו. אומרים לנו שהכל לטובה, אנו מנסים להאמין בזה באמת, אבל הקושי ממשיך להציק. אומרים לנו שהייסורים באים מאהבה, אך אנו לא מצליחים לשמוח בהן, אז מה עושים?

שאלה זו המגיעה אלינו מגולשים רבים, מעסיקה כנראה הרבה אנשים ולכן, בואו נקדיש כמה דקות כדי לנסות לפתור אותה. אך קודם כל, ננסה לעמת את עצמנו עם שאלה מפתיעה:

האם אנו באמת מסכנים? האם באמת החיים שלנו 'דפוקים'?

לא משנה מהן הבעיות שלך, לא משנה כמה הן חמורות, לא משנה כמה הן מציקות ורודפות אותך, אני אוזר את האומץ במלוא האחריות, להציע לך לקחת דף ועט ולבדוק ברצינות: האם אתה מסכן?

איך תבדוק זאת? טבלה פשוטה תוכל לסייע לך בעניין. צור טבלה, את העמודה הימנית תקדיש לכל מה שאלוקים מעניק לך ואת השמאלית לכל מה שלדעתך הוא משום מה לא נותן לך. תתחיל מהדברים הבסיסיים ביותר כמו חיים ובריאות ותמשיך לפרט עד הפרטים הקטנים ביותר. לא לפספס: כל מה שאלוקים נותן לך בצד אחד וכל מה שהוא לא נותן לך בצד השני.

כיון שנקודת המוצא הפשוטה שלנו היא שכל מהשאלוקים מעניק לנו זה בחינם והוא בעיקרון אינו חייב לנו מאום, הרי כל דבר ודבר מהקטן ביותר ועד הגדול והמשמעותי ביותר, הוא טובה מוחלטת וחסד טהור שצריך למלא אותנו בשמחה רבה ואף להאפיל על הטור של הצד השלילי.

לאחר מילוי הטבלה נבדוק: מה יותר הרבה? או ליתר דיוק: מה יותר משמעותי? האם הטור של החיובי או הטור של השלילי?ובאחריות מלאה: הטור של החיובי הרבה יותר משמעותי. זאת מהיכן? משום שכל עוד שהטבלה נעשתה על ידי אדם חי, הרי מתנת החיים היא המתנה הגדולה המשמעותית והנפלאה ביותר, גם אם הרבה דברים אחרים ממשיכים להפריע ולהעציב את ליבנו. כך שהחיים כשלעצמם אמורים למלאות אותנו בשמחה עצומה.

אגב, טבלה כזו לא רק תעודד ותנחם אותנו מאבל הצרות והקשיים, היא גם תוביל אותנו למסקנה נוספת: מה אנו חייבים לבורא עולם. אם אנו רגילים בתוך ליבנו לעסוק בחשבונות מה אלוקים "חייב" לנו ומה מתוך זה הוא לא נותן לנו, בואו נעשה חשבון הפוך: מה אנו מקבלים מבורא עולם ומה אנו חייבים להשיב לו בתמורה? נקודה למחשבה…

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.