תחושת החמצה תחושת כישלון איך מתמודדים?

תקופה ארוכה שאני מסתובב עם הרגשה של החמצה, של כישלון ושל חוסר מימוש עצמי. אני מרגיש שאני לא מסוגל להמשיך לחיות ככה. מה הרב מייעץ לי לעשות?

החמצה, כישלון!

שאלה:

תקופה ארוכה שאני מסתובב עם הרגשה של החמצה, של כישלון ושל חוסר מימוש עצמי. אני מרגיש שאני לא מסוגל להמשיך לחיות ככה. מה הרב מייעץ לי לעשות?

תשובה:

שלום רב!

יאיר היקר, קשה לי לדעת מה הגורם לעיכובים והחסימות ולתחושת החמצה וכישלון שאתה מרגיש בחייך בלי להכיר אותך יותר מקרוב, אך מה שכן אני יכול לומר לך, שלפי הדברים שכתבת, נראה שאתה קבעת לעצמך איזה מסלול או מסלולים מסויימים לחיים, ואתה מרגיש שרק אם תצליח לצעוד באותם מסלולים, החיים שלך יהיו מאושרים, מוצלחים ומלאי סיפוק.

אבל אתה צריך להבין שקביעת מסלולים ותוכניות כאלו זה דבר שיכול להעיק מאד על כל החיים ולגרום סבל נפשי רב, משום שמי אמר לך שהתוכניות שקבעת לך לחיים, אלו באמת התוכניות שגם משמים ייעדו לך. יכול להיות שהקדוש ברוך הוא רוצה ממך דברים אחרים, יכול להיות שבשבילך דוקא הכי טוב זה להיות מתקין דודי שמש, ואם היית עובד בתחום המחשוב, הדבר היה גורם לך בעיות וקשיים שאתה היום לא מודע להם בכלל.

וזה לא רק מהבחינה החומרית. הרי השם יתברך, הוא זה שמסדר לנו את כל מה שעובר עלינו בחיים, ואם הוא קבע שאתה צריך לעסוק בדברים מסויימים, סימן שזה הדבר שיביא לך את התועלת הרוחנית הטובה ביותר עבורך. אלו דברים עמוקים וגבוהים, ואנחנו לא יכולים לדעת למה הקדוש ברוך מסדר לכל אחד ואחד מסלול חיים אחר, אבל אין ספק שהמסלול חיים שלנו זההדבר הכי טוב עבורנו.

אני מציע שתתרגל לראות את הטוב בכל דבר, וגם במקום שלא תצליח לראות את הטוב, לפחות תאמין שאם הקדוש ברוך הוא עשה את זה, חייב להיות שגם זה דבר טוב.

וגם תנתב את השאיפות שלך לחיים לפי הדברים שכן מסתדר לך לעשות. למשל אם העבודה היחידה שיש לך כעת זה להיות מתקין דודי שמש, אז תחפש איך אתה יכול להפיק את הטוב ביותר מאותה עבודה, ואיך אתה יכול גם לנצל את העבודה הזו בשביל עבודת השם, כגון לתת יחס טוב לאנשים, לשמח אנשים ולעשות הרבה מצוות.

אם יסתדר לך בקלות לעבוד בהמשך בעבודה שיותר מושכת ומענינית אותך, אז אין שום מניעה שתעבור לעבוד באותה עבודה, אבל כל עוד שהדבר לא מסתדר לך, תהיה שמח בחלקך.

גם תשתדל להיות עסוק יותר בלימוד תורה וקיום מצוות ולחשוב איך אני יכול לעשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא. אם תרבה להשקיע בעבודת השם, תוכל לקבל מכך המון סיפוק והנאה, ואז כבר לא יפריע לך כל כך מה שדברים אחרים פחות מסתדרים.

גם לך יש שאלה? לחץ כאן!

תגובות:

  1. רחל says:

    מי שסובל מתסכול אמיתי, או לא באמת יודע מה הוא רוצה, זאת מועקה עצומה, וקשה לקבל את הדברים. הרבה תלוי במידת העבודה העצמית ודברים לא יפתרו ע'י קבלת המצב וישיבה בבית. צריך לבצע התבוננות והתשובה תגיע מבפנים. וכמובן שהכל מגיע מה' אבל אנחנו צריכים לאזור כוח וללכת בדרך שהוא מייצר לנו. ובשביל זה צריך כוחות נפש וצריך חיפוש ומודעות עצמית-מה אנחנו רוצים ומה יהיה לנו טוב? ברכה והצלחה

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.