ראיתי שהוא נחנק… הביאו לו מים והוא נעלם כאילו התנדף

נשמות המתים זקוקים למזון רוחני, בעולם הבא יש לנו רק את המזון שהכנו כאן בחיים

שלום רב,

סבא שלי נפטר לפני כמעט שנתיים, והיום חלמתי שאני נמצאת עם כל המשפחה שלי בבית שכנראה היה שלי אך לא זיהיתי אותו. אנחנו בישלנו לכבודו כי ידענו שאנחנו צריכים להפרד ממנו, סבא שלי שכב במזרון על הרצפה ואני הערתי אותו שיבוא לאכול והוא אמר לי למה את אומרת לי ככה לקום, פעם סבתא שלך הייתה מעירה אותי יפה (הטון דיבור שלו היה נעים הוא לא התעצבן) לאחר שהבנתי שאין לנו מספיק אוכל כי גם לאחי הרווק היחידי הייתה חברה באותו רגע, הלכתי להביא ואחר כך, ראיתי את סבא יושב בשולחן ואוכל ישבתי לידו ואז ראיתי שהוא נחנק והצביע לי על מים, הביאו לו מים ואז הוא פשוט נעלם כאילו התנדף לתוך הכוס מים. ואני נשארתי עם הכוס בידי בוכה בהיסטריה.

הדס

 

שלום וברכה

גדולי ישראל הורו שחלומות בימינו אין בהם ממש, והם רק מהרהורי הלב במשך היום, ונדיר שאדם חולם חלום שיש בו משמעות אמתית.

אם בכל זאת החלום מטריד אותך, צריך לזכור כי נשמות המתים זקוקים למזון רוחני, בעולם הבא יש לנו רק את המזון שהכנו כאן בחיים. מעבר לכך אין אפשרות להשיג בעולם הבא מזון רוחני, מלבד אפשרות אחת, צדקה ותורה הנלמדים או נעשים ע"י כספו ורכושו שהשאיר כאן בעולם, ובפרט צדקה או תורה הנלמדת ע"י יוצאי חלציו. וזהו הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות למען נשמת יקירנו, ובכך להשיב להם טובה על שטרחנו למעננו בעולם הזה.

הדברים נכונים בלי קשר אם החלום נכון, ולעיתים נדירות יש לאדם זכות מיוחדת לבא מעולם האמת ולבקש מצאצאיו להתאמץ לשלוח לו עוד מזון רוחני, או מים שהוא מסמל את התורה.

גם נשים יכולות לקרוא פרקי תהילים או ללמוד פרקי אבות, או לתמוך בלומדי תורה.

ברכה והצלחה

שבת שלום

הרב יהודה סטורץ

בית ההוראה נאות שמחה בראשות הגר"י לוקסנברג שליט"א

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.