1/3

נפלתי במשחק כדורגל, איך אחזק את האמונה שהכל מהקב"ה?

שאלה

שלום וברכה.

אני בן 19 בישיבת הסדר ארבעה חודשים לפני גיוס לקרבי ולפני שבוע נפלתי במשחק כדורגל ונחבלתי בחוזקה ביד ובברך.

ברוך ה זה לא שבר רק מכה חזקה

ובברך אני צריך לעשות השבוע בעז"ה mri לזיהוי חומרת הפציעה. אם יתברר חס וחלילה שמדובר במשהו רציני כנראה שייקח שיקום ארוך ולא אוכל להתגייס כמו שחלמתי.

אני חייב לציין שאני מחכה ומתאמן כמה שנים כבר לגיוס וזה החלום שלי. אני רוצה להאמין ב100 אחוז שהכל מהקב"ה בכל מקרה ומה שהוא ירצה זה הדבר הנכון והטוב עבורי.

לפעמים קשה לחשוב ככה ועולות תהיות..

איך מחזקים את האמונה בקב"ה ?

 

תשובה

שלום

 

אתה צודק, זה ברור שכל מה שקורה לנו בחיים מגיע מאת הקב"ה, וכל מה שהוא עושה לנו, זה רק לטובתנו. הבעיה היא שקשה לנו להרגיש זאת, משום שהמוח שלנו רגיל לחשוב באופן אחר.

כדי שנצליח לקיים את הנאמר "וידעת היום והשבותך אל לבבך" – להרגיש את מציאות השם יתברך והטבתו איתנו בכל רגע ובכל עניין ועניין, עלינו להרבות במחשבות של אמונה ובטחון. ככל שנרבה יותר במחשבות שכאלו, כך הדברים יחדרו יותר פנימה ללבנו ונצליח לחיות על פיהם.

גם תפילה עם כוונה מועלת מאד לחיזוק האמונה. בתפילה אנו הרי מבטאים באופן חזק ביותר את היותנו תלויים רק בחסדו יתברך, ושום גורם אחר לא יכול לשנות את מצבנו.

חשוב גם להבין שהשכל שלנו בנוי באופן שהוא כל הזמן מטעה אותנו ונותן לנו לחשוב ולהרגיש שהטבע פועל ומשפיע, ושיש דברים רעים בעולם שאין בהם תועלת. השכל שלנו מקשה עלינו להרגיש ש"הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים", ו"שכל מה דעביד רחמנא, לטב עביד".

הקב"ה בכוונה נתן לנו שכל כזה, משום שעיקר מטרת ביאתנו לעולם היא לגלות את הקב"ה בתוך אותו הסתר ולהאמין בו באמונה שלמה.

ברגע שנבין שהשכל שלנו בטבעו קולט, משיג ומבין את ענייני הנהגת העולם באופן מוטעה, נבין גם שלא כדאי להתייחס למחשבות ההגיוניות שהשכל מביא לנו. במקום שההיגיון מסתיים שם מתחילה האמונה, כלומר, האמונה היא מעל ההיגיון. צריכים כביכול לסתום את השכל שלנו לגבי דברים שסותרים את האמונה הזכה ולחשוב רק מחשבות של אמונה.

אנחנו וודאי לא יותר חכמים מהקב"ה ולא מתחילים להתקרב אפילו לאפס קצהו של חכמתו והבנתו מה הכי טוב לאדם. לכן הטוב ביותר הוא לא להתייחס לשכל שלנו ולחיות עם מחשבות והרגשות של אמונה.

במבט של אמונה, גם הייסורים הכי קשים שלא עלינו שישנם בעולם, הם אך ורק לטובתנו, ועלינו להודות לשם יתברך עליהם ואף לשמוח בהם. את זאת לימדונו חז"ל באומרם במשנה: "חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה", והגמרא מסבירה שיש לברך על הרעה באותה שמחה שבה מברכים על הרעה.

 

בברכה

יעקב

 

יש לך דעה בעניין? זו הבמה שלך!

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.