מהיכן הכוח שיש לבעלי תשובה

כשרצה יואב לקנות תפילין, ניסה הרב להפנות אותו לרכישת תפילין פשוטות וזולות, אבל הבלש לא וויתר והלך עם הרב ל'דין תורה' שבסיומו ניצח הבלש.

יעקב לוסטיג

איך יש לבעל תשובה כוחות כאלה גדולים לחזור בתשובה, ומתי הכוחות האלה נעלמים.

כדאי לכם לקרוא עד הסוף!!

הרב יעקב הבר, רב קהילת 'שבטי ישורון' ברמת בית שמש, מספר על 'דין תורה' מעניין שבו הוא הובס על ידי בלש במשטרה:

"הייתי אז יהודי חרדי יחיד בשכונה שאינה דתית. כשאנשים התעניינו ביהדות וכדו', הם באו אלי שאעזור להם, וכך קיבלתי יום אחד פניה מידידי יואב, תושב השכונה שעבד כבלש במשטרה.

"יואב אמר לי שהוא רוצה לקנות תפילין. שמחתי מאוד לשמוע שהוא מתחזק בדת, והפניתי אותו לרכישת תפילין בחנות לתשמישי קדושה, כשאני ממליץ לו על תפילין כשרות לברכה, אך לא מהודרות. "חבל על הכסף שלך", אמרתי לו, "אל תשקיע יותר מדי ברכישת תפילין מהודרות מאוד, כי ממילא לא בטוח שתניח תפילין כל יום. תקנה תפילין כשרות וזהו. לא צריך יותר מזה".

"אבל יואב הבין שאני 'מתפשר' בשבילו על רמת ההידור של התפילין והתקומם נגדי. "מה פתאום הרב, אני רוצה תפילין מהודרות, כמו שלך יש. למה שאני אניח תפילין פחות מהודרות ממך?

"הסברתי לו שמדובר בהוצאה כבדה מאוד", מספר הרב הבר, "נתתי לו להבין שזאת הוצאה שהיא למעלה מכוחותיו, אבל יואב היה מאוד נחוש ואמר לי שהוא מצדו מוכר את הרכב שלו כדי לממן את רכישת התפילין, אם יהיה צורך בכך.

"כשראה שאני מנסה לשכנע אותו להישאר עם תפילין פשוטות יותר, דרש יואב ללכת אתי לרב שלי. הרב שיינברג. הגענו לרב ואני יושב ומסביר לו שעם כל ההתלהבות הגדולה של יואב, הוא לא אדם דתי, ובשבילו להשקיע בתפילין מאוד מהודרות זו הוצאה מיותרת.

"אבל הרב שיינברג בכלל לא שמע אותי. הוא התחיל לדבר ישירות עם יואב והדריך אותו אילו רצועות לקנות, ואלו בתים לקנות, כשהוא ממליץ לו על תפילין מהודרות מאוד בשווי של מאות דולרים. באותם ימים היה זה סכום עצום.

"הייתי המום. אבל הרב שיינברג הסביר לי: כשאדם מחליט לחזור בתשובה, הוא מקבל מהשמים כוחות מיוחדים שמסייעים לו להצליח. יש לו עזרה עצומה מהשמים, ולכן זה הזמן לנצל את כוחות העל האלו, ולהתקדם הכי הרבה שאפשר. כשאנו רואים בעל תשובה בתחילת הדרך, צריך לעודד אותו להתקדם במהירות כפי יכולתו, כי אחרי תקופה הכוחות המיוחדים האלו נעלמים, וכל צעד נוסף שהוא ירצה לעשות, יעלה לו בכוחות גדולים ובהשקעה עצומה.

בהמשך פגשתי את המקובל רבי יעקב משה הלל, שהסביר לי שכשאדם חוזר בתשובה, זה לא הוא לבד. הנשמות של הסבים שלו מהדורות הקודמים מצטרפות אליו ועוזרות לו: "אתה מגיע לסבא רבא שלו שהיה רב גדול בתורה ואתה אומר לו שיסתפק בתפילין פשוטות", תהה הרב הלל…".

 

 

 

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.