חיסל מחבל ועשה לנו בית ספר

יונתן עזריהאב נפצע קשה בפיגוע בפתח תקווה כשמחבל נעץ סכין חדה בצווארו, אבל במקום לשקוע ברחמים עצמיים הוא התנער וחיסל את המחבל בשארית כוחותיו מה זה אומר עליך?

יעקב לוסטיג

זה קרה לו בהפתעה גמורה בלב העיר פתח תקוה. הוא חשד שהאיש הזה מחבל, אבל לא היה בטוח. לפתע שלף האיש סכין חדה וארוכה, ונעץ אותה בצווארו, כשהוא מנסה לרצוח אותו. יונתן היה בהלם כבד, הכאב היה חזק מאוד והפחד עצום, אבל הוא התעשת במהירות, שלף החוצה את הסכין (אל תנסו את זה בבית) ודקר למוות את המחבל שניסה לרצוח אותו.
יונתן לא לבד. באותו היום דווח על אזרח נוסף שהסתדר עם מה שהיה בידו, והציל חיים של אנשים רבים. הפעם אנחנו מדברים על ישי מונטגומרי. הוא ישב על ספסל ליד החוף וניגן בגיטרה האקוסטית שלו, כשלפתע ראה ערבי חמוש בסכין רץ לעברו במהירות ומנסה לדקור אותו. ישי בחן בשבריר שניה את המצב, וקיבל החלטה. במקום להתקפל ולחכות שהמחבל ידקור אותו למוות, הוא מחזיר מתקפה משלו. בתוך רגע הפכה הגיטרה מכלי נגינה מרגיע לכלי נשק יעיל במיוחד.
תיבת התהודה של הגיטרה חבטה בעוצמה רבה בראשו של המחבל, שנאלץ לשנות כיוון ולהימלט על נפשו מפני המחסל עם הגיטרה. ישי יכול היה לעצור במקום ולנשום לרווחה על כך שהוא ניצל ברגע האחרון, אבל לא, הוא שינס את מותניו והחל לרדוף אחרי המחבל כשהוא מזהיר את כול שמדובר במחבל.
12 אנשים הצליח המחבל לדקור עד שהגיע לישי. אחד מהם נהרג וכמה אחרים נפצעו באורח קשה. אבל ישי עצר את מסע המוות הזה כשהוא הופך את המחבל מרודף לנרדף, עד שהגיעו שוטרים וירו בו למוות, משל היה כלב שוטה.
אז קודם כל אנחנו משבחים כמובן את מעשיהם של השניים. אין ספק שגבורתם הצילה לא רק את חייהם אלא גם חיים של אנשים אחרים. אבל אנחנו צריכים גם לומר להם תודה על השיעור המאלף שהם העניקו לנו במעשיהם. הם עשו לנו בית ספר.
למדנו מהם שכשהיצר הרע בא אליך ותוקף אותך, יש לך שתי דרכים להגיב. אתה יכול להצטנף בפינה ולקוות שהוא יעזוב אותך ויעבור לקרבן הבא שלו, ואתה יכול גם להגיב בהתקפה שהיא כידוע ההגנה הטובה ביותר. במקום להתפתל בייסורים ולקוות שהיצר הרע לא יפתה אותך לעשן סיגריה בשבת, 'תראה לו מה זה', תקבל על עצמך ללכת לכל התפילות לבית הכנסת, נראה אותו אז ממשיך לבוא ולהציק לך…
אבל אנחנו לומדים עוד משהו. גם אחרי שהיצר הרע כבר ניצח אותך, הוא כבר נעץ לך סכין בצוואר, בעיקרון אתה כבר שחוט, מת, אין לך כל תקווה, אסור להתייאש. אם יונתן עזריהאב היה מתייאש, היום היינו עולים על קברו ולומדים משניות לעילוי נשמתו. אבל הוא לא התייאש, גם כשהוא כבר היה על סף מוות, אחרי שהוא כבר נדקר בצווארו, הוא השיב מלחמה וניצח את המחבל.
מה זה אומר עליך?
זה אומר שגם אתה יכול!

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.