"המאסטר של החיים – זה לימוד בישיבה קדושה!"

הרב אליעזר הילמן- יועץ חינוכי מסביר להורים למה כדאי להם לשלוח את ילדיהם רק לישיבה קדושה.

להורים ששואלים אותי כשהבן שלי מסיים בית ספר יסודי. למה כדאי שילך ללמוד בישיבה", אני עונה תשובה ברורה: ילד שמסיים כתה ח' בבית ספר יסודי. עומד בפתחם של שנות ההתבגרות. אלו שנים בהם מתעצבים אישיותו והתנהגותו למשך שנות חייו.

אנחנו כהורים צריכים לחפש עבורו את הטוב ביותר. הישיבה איננה רק מקום לימודים. הישיבה היא מקום חינוך. להבדיל מבית ספר בו התכלית היא הקנית ידע, הרי שבישיבה התכלית היא חינוך לחיי תורה עם דגש לערכים ומוסר. מקצועות חול הם אינם חלק מאישיותו של האדם. לעומת זאת שיעורי מוסר והשקפה מעצבים אישיות.

נכון וחשוב שיהיה לבן אדם מקצוע מפרנס, היות שכך, אנו ממליצים כי בשלב הראשון נתמקד בבניית אישיות ערכית ומוסרית. רק לאחר מכן נוכל להקנות ידע והשכלה.

אדם בעל ערכים הוא חכם יותר, מוסרי יותר וחושב יותר. לימוד התורה מעודד מחשבה עצמאית ומפתח את השכל להבדיל ממקצועות אחרים בהם המטרה היא רק צבירת ידע. לכן הוא יצליח ויהיה מבוקש בכל תחום שיעסוק. כמו מפתח מאסטר הפותח דלתות רבות. כך הישיבה היא המאסטר של החיים!

ולהורים המודאגים מתעודה ומקצוע ביד, אני אומר שכיום ישנם אפשרויות רבות ללימוד מקצוע ותעודת בגרות במסגרות חרדיות לאחר סיום תקופת הלימודים בישיבה.

אחוז המסיימים את בית הספר עם תעודת בגרות הוא הרבה יותר נמוך מאחוז המסיימים עם תעודה במכוני הלימוד השונים. זאת מכיון שבתיכון "מורחים" את לימודי הבגרויות על פני ארבע שנים בזמן שבפועל לא נדרשים לכך יותר מאשר מספר חודשים, אלא רוב הזמן מתבזבז על עניני משמעת וכו'. בעוד שבמכוני ההכשרה מדובר באנשים רציניים שיודעים מה הם רוצים מעצמם, וממוקדים בבחירת מקצוע. כך שמבחינה זו אנחנו לא מפסידים דבר. אנחנו מרוויחים שהילד שלנו נמצא בישיבה- בחברה ערכית, ועובר את גיל הטיפש עשרה במקום המוגן ביותר עבורו.

רוצה לדבר עם מישהו על ישיבה או על כל דבר אחר ביהדות?

הרב אהרון מחכה לך בטלפון שמספרו 050-4141386 אפשר גם לרב שמעון 052-7636278 או לשיחת חינם ב 1800-20-18-19

וכמובן תוכל לפנות לרב של האינטרנט כאן באתר… לחץ כאן!

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.