"בישיבה לומדים איך להיות יהודי"

ד"ר משה רוטשילד מייסד ונשיא בית החולים 'מעיני הישועה' בראיון לאתר

אבידור רענן

שאלה: מה מיוחד ללימודים בישיבה?
"בישיבה לומדים מה המשמעות של להיות יהודי", אומר ד"ר משה רוטשילד נשיא ומייסד בית החולים 'מעיני הישועה' שבבני ברק בראיון מיוחד לאתר "'בן ישיבה' זו מהות אחרת מכל אדם. יש לו צורת מחשבה אחרת, הוא יודע לכבד את גדולי ישראל, הוא מסוגל להיכנע לגדולים ממנו. כאשר אני רואה אדם, אני מבחין מיד אם הוא בן ישיבה או אם הוא לא למד בישיבה".

"בן ישיבה' יודע שאפשר ללמוד את התורה עוד ועוד, לחקור ולחקור ואף פעם לא לסיים, היות והתורה היא בלי סוף, עמוקה עד בלי די. התורה היא הספר המיוחד ביותר בעולם היות וניתן ללמוד אותה שוב ושוב בכל גיל, בן חמש כמו בן שמונים וחמש והתורה תדבר לכל אחד בשפה שלו וברמה שלו כך שישנו תמיד חידוש עבור כל לומד".

שאלה: איך אחרי הלימוד בישיבה הצלחת להקים כזה מפעל חיים?

נהפוך הוא בעזרת הלימוד בישיבה, יכולתי גם ללמוד רפואה כמו שצריך. למדתי איך ניתן לראות בלימודי הרפואה את גדלותו של הבורא יתברך. בתור רופא אני מבחין בנפלאות הבורא שאין שום אפשרות לתאר אותן. רק בפעולת הלידה ישנן שבעים דברים שחייבים להתרחש ואם אחד מהם לא מתרחש אזי כל הלידה לא תצליח חלילה. כך רואים שהדבר הקטן ביותר אותו ברא הקדוש ברוך הוא, אין שום אפשרות שהמוח האנושי יוכל ליצור כמוהו. רק הקדוש ברוך הוא ברוב חסדו יכול להמציא דברים אדירים כל כך.

אחי… דבר איתנו…

הרב אהרון ידלר 050-4141386, הרב שמעון וייס 052-7636278 או שיחת חינם 1800-20-18-19

וכמובן תוכל לדבר עם הרב של האינטרנט כאן באתר… לחץ כאן!

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.