אני מיואש! חטאתי יותר מידי פעמים מה עושים?

אלוקים אינו עוזב אותנו, ותמיד אוהב אותנו! גם אם נכשלנו!! הרב אליהו עטייה מסביר

 הרב אליהו עטייה

השם אוהב אותך… זה הכלל הראשון שכל אחד צריך לדעת, השם אוהב אותך מאוד מאוד, הרבה יותר מאשר אתה אוהב את עצמך.

הוא ברא אותך, הוא נותן לך כח לחיות כל רגע ורגע, כל מה שאתה נושם כל שניה ושניה, זה רק מהכח שהוא נותן לך כל רגע ורגע, הוא נותן לך אוכל הוא נותן לך בגדים, והכל באהבה ובמסירות אין קץ.
אפילו שאתה מרגיש את עצמך כאילו הוא שונא אותך בגלל כל העבירות, בגלל שאתה גם מיואש מעצמך… הוא אוהב אותך אהבה שאין כמותה, והראיה הכי גדולה, שהוא מחיה אותך והוא נותן לך כח גם עכשיו גם אחרי שעשית את העבירה החמורה ביותר, אפילו שבגדת בו, הוא עדיין אוהב אותך.
ולמה אני אומר את זה?

אל תתייאש, אחד הדרכים של היצר הרע היא לייאש את האדם, להגיד לו את בין כה דפוק, בין כה השם שונא אותך, בין כה אין לך שום תקנה, ולכן תעשה את מה שאתה רוצה, בין כה יהיה בסוף גהינום, אההה… אין לך מה לעשות אתה כל כך חוטא.
זו שיטה של היצר הרע לייאש את האדם, להפיל אותו בתהומות הייאוש, וככה הוא לא נותן לו שום כח לרצות אפילו להיות טוב יותר ולהצליח יותר.
אבל זה שקר גדול!! זה שקר שאין כדוגמתו, השם אוהב כל יהודי באשר הוא יהודי, אפילו את מי שחטא הכי הרבה בעולם השם אוהב, ולא עוזב אותו לרגע.
לכן מאוד קל לחזור להשם יתברך, מאוד קל לחזור לאהבה שלו, והוא נותן לך את כל הכלים, הוא יכפר לך, הוא יסלח לך סליחה אמיתית, אם אתה תהיה אמיתי הוא יבין אותך, ויודע כמה היה קשה לך, הוא יודע כמה נסיונות קשים עברת, והוא יודע כמה פעמים עמדת בנסיון, כמה פעמים כל כך רצית לחטא ובשבילו לא חטאת, בשבילו עשית להיפך מהרצון עצמך, ההיפך ממה שהגוף שלך תבע עשית, הוא זוכר את זה, גם אפילו שאח"כ נפלת עוד פעם הוא זכר היטיב את הפעם הקודמת שבה היית בסדר, וזה נותן את הכח גם לפעם הבאה וגם לעשות את התשובה אחרי הנפילה.
לכן אף פעם אל תתייאש, מה שלא יהיה, מה שלא נפלת, באיזה שאול תחתית, באיזה מקום עמוק שאתה מרגיש את עצמיך, תדע לך שדווקא שם הקדוש ברוך הוא נמצא, ואוהב אותך ומסייע לך, רק תרצה לחזור בתשובה, מאיפה שאתה נמצא הוא יתן לך את הכח לחזור בתשובה.
אל תתיאש!!! אוהבים אותך באמת!! והאוהב שלך זה הקב"ה.

ש לכם שאלה? הרב של האינטרנט לרשותכם

תגובות:

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) says:

    אני יודע כל מה שנאמר כן,,,יותר מזה הלו המילים שהאיתי רגיל לומר לחברים במשך שנים ,,,היום אני לא יודע מה לומר לעצמי ,,,כל משפחתי בגדו בי והיום אני לבד ,,, אני יודע שהשם אוהב אותי רק שאני לא מרגיש לצערי,,,אני בן 51 וחצי בוכה כמו ילד בן שנה וחצי ,,,קשה לי להיות לבד,,,נתתי להם את כל חיי ,,,והם עזבו אותי כמו כלב ,,,\\\,,,ואתה ה' ואתה ה' עד מתייייייייייייייייי
    ,,,

  2. אור says:

    תודה לך ! יש לי שאלה, הייתי אמורה לעבור טסט שני והלכתי לקנות לעצמי משהו לשתות ולאכול לפני בשביל לא להתרגש ולא להיות בלחץ (הייתי מאווווד לחוצה והראש לי לא היה במקום בכלל ), אז קניתי ולפתע ניגשה אלי אישה בעל מראה כבד וביקשה כסף והיא ממש הפתיעה אותי ! לרגע נבהלתי ודווקא אלי היא ניגשה מי כול האנשים שהיו בסביבה והיא ביקשה כסף ואמרה שכואב לה הבטן .ואמרתי לה שאין לי כסף קטן והיא אמרה תביא מה שיש לך זאת צדקה בשבילך!

    אני מרוב הלחץ והמחשבות הלכתי והקול בפנים אמר לי לכי תיתני לה !!! ולא הקשבתי לו ובסוף גם עבר עלי משהו מאוד על טבעי בטסט עצמו כאילו משהו השתלט לי על הגוף ונהגתי בצורה זועתית ונכשלתי .

    אני חטאתי ! הייתי כ"כ אנוכית וכ"כ שקועה בעצמי כ"כ נכושה לעבור אתת הטסט התנהגתי מגעיל פשוט הקדוש ברוך הוא נתן לי להבין את הטעויות שלי לאותו רגע ואני באמת מצתערת השאלה היא האם הוא יסלח לי על המהלך הזה ?

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה :)

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם.